سراوان؛ زخمی شدن یک کودک سوختبر در سانحه جاده‌ای

یک کودک سوختبر بلوچ، در پی سانحه‌ جاده‌ای در شهرستان سراوان زخمی شد.

telegram cloud photo size 4 6021777726949671444 y

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز دوسنبه ۲۱ اسفندماه ۱۱۴۰۲، بر اثر برخورد یک دستگاه موتور سیکلت سوختبر با یک دستگاه خودرو عبوری در نزدیکی روستای سیرکان بم پشت از توابع شهرستان سراوان،  یک کودک سوختبر به شدت زخمی شد.

بر اساس این گزارش، هویت این کودک سوختبر، «سلمان بلوچزهی» ۱۶ ساله، فرزند عبدالکریم (کریم‌جان) دانش‌آموز دوره اول دبیرستان و اهل و ساکن سراوان توسطعنوان شده است.

گفته می‌شود این کودک سوختبر بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان سراوان منتقل و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌باشد. همچنین جراحت پاهای وی بسیار وخیم گزارش شده و احتمال قطع عضو وجود دارد.

ودسوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

پیرانشهر؛ کشتن یک کولبر و پنهان کردن جسدش توسط نیروهای نظامی

چ مارس 13 , 2024
نیروهای نظامی رژیم در نوارمرزی “پَتکی” پیرانشهر، پس از تیراندازی مستقیم و کشتن یک کولبر، جسد او را زیر برف پنهان کرده و محل جنایت را ترک کردند. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه بیست و سوم اسفندماه ۱۴۰۲، جسد «محمد گنجه» کولبری که توسط نیروهای نظامی کشته شده بود، پس […]
گنجه کولبر کشته شده

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی