زندان اوین؛ انتقال کیوان مهتدی، فعال کارگری بە بند عمومی

کیوان مهتدی، مترجم و فعال کارگری محبوس در زندان اوین، پس از گذشت ۹ روز، از سلول انفرادی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

photo 2023 09 17 22 19 27

بە گزارش کولبر نیوز، روز ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، کیوان مهتدی، مترجم و فعال کارگری محبوس در زندان اوین، که ۹ روز پیش به دلیل انتشار یک فایلی صوتی در حمایت از جعفر ابراهیمی، کامیار فکور و دیگر زندانیان سیاسی بند ۴، به سلول انفرادی منتقل شده بود، بار دیگر به بند عمومی بازگشت.

آقای مهتدی، روز یکشنبە ١٩ شهریورماه، بە دلیل انتشار یک فایلی صوتی در حمایت از زندانیان سیاسی بند ۴ زندان اوین که روز یکشنبه ١٢ شهریورماه به زندان قزل‌حصار کرج منتقل شده بودند، با دستور سرهنگ محمودی، رئیس بند ۴ زندان اوین و هدایت‌الله فرزادی رئیس این زندان، به صورت تنبیهی به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد.

لازم بە ذکر است، روز دوشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۲، کیوان مهتدی بهمراه رضا شهابی، و حسن سعیدی، از فعالین محبوس در زندان اوین در پی گشایش پرونده جدیدی به دادسرای این زندان احضار شدە بود کە به دلیل اجبار به پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبند در زمان انتقال، از حضور در جلسه دادگاه امتناع کردند.

کیوان مهتدی در تاریخ ١٩ اردیبهشت‌ماه سال گذشتە، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ و سپس بند ٤ زندان اوین منتقل شد.

آقای مهتدی، در اسفندماه ۱۴۰۱ از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ١ سال حبس تعزیری محکوم و جمعاً به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که تنها ۵ سال آن قابل اجرا است.

کولبرنیوز

Next Post

آزادی کاوه داستان، از اعضای انجمن زیست‌محیطی “سبز چیا”

د سپتامبر 18 , 2023
روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، کاوه داستان از اعضای انجمن زیست‌محیطی “سبز چیا” مریوان، با قرار وثیقه هفتصد میلیون تومانی آزاد شد. به گزارش کولبر نیوز، روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، کاوه داستان از فعالین زیست‌محیطی و عضو انجمن “سبز چیا” مریوان، با قرار وثیقه هفتصد میلیون تومانی از بازداشتگاه […]
photo 2023 09 17 22 21 43

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی