زخمی شدن یک کودک در اعتراضات جمعه گذشته شهرستان راسک

در اعتراضات جمعه گذشته شهرستان راسک بلوچستان، یک کودک بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه به شدت زخمی شده است. 

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش جمعه هفته گذشته سوم شهریورماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه به سمت خودروی یک خانواده بلوچ، یک کودک سه ساله با اصابت گلوله از ناحیه بازوی چپ به شدت مجروح شده است. هویت این کودک بلوچ “عبدالمنان درستاران” سه و نیم ساله فرزند عبدالرحمن اهل روستای چراغان شهرستان راسک عنوان شده است.

telegram cloud photo size 4 6021598725597674763

بر اساس این گزارش جمعه هفته گذشته عبدالمنان به همراه پدر و مادرش از روستای چراغان در حال رفتن به خانه مادر بزرگش در روستای گریکان بوده‌اند که ورودی روستای فیروزآباد و هنگام تظاهرات شهروندان، مادر وی اقدام به تهیه فیلم از اعتراضات شهروندان کرده که ماموران سپاه با مشاهد این اتفاق با خودروی نظامی خود به سمت خودرو آن‌ها حرکت می‌کنند که پدر عبدالمنان وقتی متوجه نزدیک شدن نیروها میشود حرکت می‌کند که نیروهای سپاه اقدام به تعقیب آن‌ها کرده و در روستای فیروزآباد از توابع شهرستان سرباز به سمت خودرو آن‌ها شلیک می‌کنند که در پی آن عبدالمنان از ناحیه بازو سمت چپ مجروح شده و چند گلوله نیز به بدنه و لاستیک خوردو اصابت کرده و باعث ترکید لاستک خودرو شده است.

هم‌چنین گزارش شده است که، پس از متوقف شدن خودروی عبدالرحمان پدر کودک مجروح شده، نیروهای سپاه او را مقابل همسر و فرزند مجروحش مورد ضرب و شتم قرار داده و گوشی همراه او و همسرش را بزور از آنان گرفته‌ و تهدید کرده‌اند در صورت رسانه‌ای کردن این موضوع مادر کودک به جرم تهیه فیلم از معترضین بازداشت می‌شود. نیروهای سپاه از انتقال این کودک برای مداوا جلوگیر کرده تا این خبر درز پیدا نکند، و در همان روز با انتقال به بیمارستان رازی راسک توسط یک پزشک که از سوی سپاه تعیین شده مورد معاینه قرار می‌گیرد.

کولبرنیوز

Next Post

گیلان؛ برگزاری جلسه بازپرسی فعال کارگری یونس آزادبر به اتهام محاربه 

ج سپتامبر 1 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it جلسه بازپرسی یونس آزادبر، فعال کارگری و کارگر بازنشسته بازداشتی محبوس در زندان لاکان رشت امروز پنجشنبه ۹ شهریورماه در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنگر برگزار شد. آقای آزادبر در جریان این جلسه از بابت […]
telegram cloud photo size 4 6023850525411360080 y

You May Like