زخمی شدن هفت کولبر در نوارمرزی نوسود

هفت کولبر اهل شهر پاوه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند.

0C550490 04C6 404B 80DB 7045A6DFC79A

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه دوشنبه اول خردادماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی رژیم در نوارمرزی نوسود به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن هفت کولبر اهل شهر پاوه زخمی شدند. تا زمان تنظیم این خبر تنها هویت چهار تن از این کولبران با اسامی فیصل احمدی اهل روستای سریاس، عارف (فامیلی نامشخص) اهل پاوه، محمود (فامیلی نامشخص) اهل پاوه و جمال ویسی اهل روستای شمشیر، برای کولبرنیوز احراز شده است.

لازم به ذکر است که فیصل احمدی از ناحیه پا به شدت زخمی شده است و جهت مداوا به مراکز درمانی شهر پاوه منتقل شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ١۴٠١ جمعاً ٢٣۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، مین از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند.

از این تعداد جمعاً ٣٩ کولبر معادل (%١٧) کشته و ١٩۵ کولبر معادل (%٨٣) زخمی شده‌اند.

از مجموع ٢٣۴ کولبری کە در سال ١۴٠١ کشتە و زخمی شدەاند، جمعاً ١٧٢ مورد معادل (%٧۴) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفتە است.

Next Post

جانباختن یک سوختبر بلوچ در محور ایرانشهر

س مه 23 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف در محور ایرانشهر به ابتر جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه دوم خردادماه ١۴٠٢، در پی تصادف خودرو سوختبر در محور ایرانشهر و ابتر یک سوختبر بلوچ جانش را از […]
photo 2023 05 23 17 40 45
Telegram Channel