زخمی شدن دو کولبر در نوارمرزی نوسود+ویدیو

دو کولبر اهل ثلاث‌باباجانی و پاوه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی کله‌بر نوسود زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه ۱١ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، برابر با اول ماه مه روز جهانی کارگر نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی کله‌بر نوسود به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن دو کولبر اهل شهرها ثلاث‌باباجانی و پاوه زخمی شدند. هویت یکی از این کولبران “غلام محمودیان” اهل ثلاث‌باباجانی می‌باشد که هم‌اکنون در بیمارستان شهر پاوه بستری می‌باشد. طبق گزارش رسیده وضعیت سلامتی این کولبر مساعد نمی‌باشد و در صدد انتقال او به مراکز درمانی در شهر کرمانشاه می‌باشند. تا زمان تنظیم این خبر همچنان از هویت و وضعیت کولبر دیگر که اهل روستای” دشه” از توابع شهر پاوه می‌باشد، اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز از اول ماه مه روز جهانی کارگر سال ۲۰۲۲ تا اول ماه مه سال ۲۰۲۳ بیشتر از ١٩١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای کوردستان کشته، زخمی یا مفقود شده‌اند. از این تعداد بیش از ١٧۶ مورد آن معادل (%٩٢) با شلیک مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. از اول ماه مه سال ۲۰۲۲ تا اول ماه مه سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۵۳ کولبر زخمی و ۳۸ کولبر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

به مناسبت روز معلم در ایران

س مه 2 , 2023
معلمان ایران با دو روز معلم جداگانه، با دو تاریخ متفاوت و به دو مناسبت مختلف، تحت عنوان “روز معلم” روبرو هستند. به دلیل حاکمیت مذهبی جمهوری‌اسلامی، نه “روز جهانی معلم” و نه “روز معلم در ایران” آن‌چنان که شایستە این روز و فرهنگیان این کشور است ارج نهادە نمی‌شود. […]
photo 2023 05 02 13 52 48

You May Like