زاهدان؛ تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای امنیتی بە یک خودرو سوختبر

نیروهای بسیجی در منطقە گلوگاه شهرستان زاهدان، اقدام بە تعقیب و گریز و تیراندازی بسوی یک خودرو سوختبر کردند.

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، روز پنج‌شنبە ٧ دی‌ماه ١٤٠٢، نیروهای بسیجی سپاه پاسداران در منطقە گلوگاه شهرستان زاهدان، اقدام بە تعقیب و گریز و تیراندازی بسوی یک خودرو سوختبر بلوچ کردند کە منجر بە وارد آمدن خساراتی بە این خودرو شدە است. نیروهای امنیتی همچنین رانندە سوختبر این خودرو را مورد تهدید جانی و آزار اذیت قرار دادە و بە وی هشدار دادەاند کە حق سوختبری در این منطقە را ندارد.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی هەنگه‌ژال

ج دسامبر 29 , 2023
مهدی سیمایی، کولبر جوان اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد.بر اساس این گزارش هویت این کولبر مهدی سیمایی […]
photo 5798844464448520089 y

You May Like