ریگان؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ در اثر سانحه رانندگی

 یک سوختبر بلوچ در اثر سانحه رانندگی در محور ریگان، جان خود را از دست داد.

WhatsApp Image 2024 05 27 at 19.36.11

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، امروز دوشنبه ۷ خردادماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ در پی تصادف و آتش‌سوزی خودرو، در محور بم به ایرانشهر در محدوده شهرستان ریگان، جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر بلوچ، «مصطفی مرشد» ۲۱ ساله، فرزند علی اهل و ساکن خیابان مالک اشتر زاهدان عنوان شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

میاندوآب؛ جانباختن یک کارگر و مصدوم شدن یک کودک کار

س مه 28 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it  در حین انجام کار ساختمانی در یک ساختمان دو طبقه در شهرستان میاندوآب، یک کارگر جانباخت و یک کودک کار مصدوم شد. بە گزارش کولبرنیوز، در پی حادثه‌ای در محل کار، در روز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳، یک کارگر ۵۰ […]
یک کارگر در ممسنی4
Telegram Channel