راسک؛ کشته و زخمی شدن یک دانش آموز و یک سوختبر بلوچ در پی تصادف خودرو

در پی برخورد خودروی سوختبر با یک خودروی تانکر در شهرستان راسک، یک دانش آموز و یک سوختبر بلوچ کشتە و زخمی شدند.

بە گزارش کولبرنیوز، روز یک شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک خودرو سایپا سوختبر با تریلی و سقوط آن به دره در محور سرباز به راسک حد فاصل روستای فیروزآباد یک دانش‌آموز ۱۷ ساله بلوچ جان خود را از دست داده و راننده خودرو سوختبر مجروح شد.

هویت این دانش‌آموز جان‌باخته، «یوسف پایدار» ۱۷ ساله فرزند عبدالستار اهل و ساکن روستای فیروزآباد از توابع شهرستان راسک، کلاس یازدهم رشته علوم انسانی مدرسه علامه طباطبایی راسک، توسط حال وش احراز شده است.

از هویت و وضعیت سوختبر مجروح که راننده خودرو بوده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر-سرباز؛ جان باختن سه سوختبر بلوچ در یک سانحه جاده‌ای

د آوریل 15 , 2024
در یک سانحه جاده‌ای در محور ایرانشهر به سرباز، سه سوختبر بلوچ جان باختند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، برخورد یک دستگاه خودرو سوختبر پژو ۴۰۵ سوختبر با خودرو پراید در محور ایرانشهر به سرباز منجر به آتش‌سوزی این دو خودرو شده و […]
photo 2024 04 15 19 30 39

You May Like