راسک؛ زخمی شدن دو سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو

دو سوختبر بر اثر واژگونی خودرو در هوت گت جکیگور، زخمی شدند.

IMG 4433

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲، در پی بارندگی و لغزنده بودن جاده، یک خودرو سوختبر در منطقه هوت گت جکیگور شهرستان راسک واژگون شده و دو سوختبر بلوچ زخمی شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت این دو سوختبر زخمی اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به ذکر است، گزارشات دیگری نیز از گرفتار شدن چندین خودرو سوختبر در پی بارش شدید و سیلاب ناشی از آن، در مناطق گشت سراوان و مورتان راسک نیز منتشر شده بود که گفته می‌شود هیچ خسارت جانی به دنبال نداشته است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

رشت؛ تعیین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات چند فعال بازداشتی

س فوریه 27 , 2024
روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از فعالان بازداشتی گیلان برگزار خواهد شد. به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی بازداشت‌شده در مردادماه سال جاری در استان گیلان، در شعبه سوم […]
photo 2024 02 26 21 55 26

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی