در آستانه یک مه روز جهانی کارگر؛ گزارشی از وضعیت حقوقی ٣ فعال کارگری

رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی، ٣ فعال کارگری در بند جمهوری اسلامی هستند که مشمول سناریوی عفوهای گسترده نشدند.

آستانه یک مه روز جهانی کارگر؛ گزارشی از وضعیت حقوقی ٣ فعال کارگری

به گزارش کولبر نیوز کیوان مهتدی معلم، مترجم و فعال کارگری در اسفندماه ۱۴۰۱ از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ١ سال حبس تعزیری محکوم و جمعاً به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که تنها ۵ سال آن قابل اجرا است.
روز دوشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۱، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کیوان مهتدی در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم برگزار شد که به دلیل طرح نواقص و ایرادات در پرونده از طرف وکیل، رسیدگی به اتهامات آقای مهتدی به جلسات بعد موکول شد.

کیوان مهتدی و همسر ایشان آنیشا اسداللهی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
آقای تاج وکیل این ٣ فعال کارگری در گفتگوی با خبرگزاری انصاف نیوز اعلام داشت که:
جلسهٔ رسیدگی آقای رضا شهابی و حسن سعیدی علیرغم ابلاغ به زندان، بدون حضور ایشان برگزار شد و به عدم اعزام ایشان توسط متولیان زندان وقعی نهاده نشد.

با تجدیدنظرخواهی از احکام صادره، پرونده به شعبهٔ ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد که متأسفانه باز هم بدون توجه به دفاعیات، احکام صادرهٔ معترضٌ‌عنه عیناً تأیید و احکام قطعی شد. به زودی درخواست اعادهٔ دادرسی را به دیوان‌عالی کشور تقدیم خواهیم کرد و امیدواریم با توجه به ایرادات متعدد مطروحه در لایحهٔ اعادهٔ دادرسی، احکام صادره نقض و رسیدگی عادلانه و قانونی در شعبهٔ هم‌عرض را شاهد باشیم.

Next Post

بیانیه اعتصاب شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

ج آوریل 21 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it بیانیه اعتصاب شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت با قدرت وارد اعتصاب شویم! آغاز سال است و موعد استخدام نیروهای جدید پروژه‌ای در نفت و به روز کردن قراردادهای همکاران شاغل کنونی ما.علی‌رغم رشد نجومی تورم، پیمانکاران چپاولگر هم‌چنان در […]
image 28
Telegram Channel