دادگاه تجدیدنظر؛ گلرخ ایرایی به پنج سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

محکومیت گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی سابق، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پنج سال حبس و مجازات های تکمیلی تقلیل یافت. خانم ایرایی پیش‌تر در دادگاه بدوی به هفت سال حبس و مجازات؛ های تکمیلی محکوم شده بود.

image 1

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از خبرگزاری هرانا، گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی سابق توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به حبس محکوم شد.
بر اساس این حکم که اخیراً توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قضات عباسعلی حوزان و خسرو خلیلی مهدیرجی صادر و به خانم ایرایی ابلاغ شده، وی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» به پنج سال حبس محکوم شده است.
هم‌چنین خانم ایرایی از بابت مجازات تکمیلی به منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات، ممنوعیت حضور در تهران و منع خروج از کشور به مدت دو سال و ضبط تلفن همراه محکوم شده است.
جلسه دادگاه تجدیدنظر خانم ایرایی در تاریخ ۲۸ خردادماه ١۴٠٢، در شعبه مذکور بدون حضور وی برگزار شده بود.
گلرخ ایرایی ۴ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. نیروهای امنیتی در جریان بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط برخی از لوازم شخصی او کرده بودند. اوایل آبان ایرایی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست محمود حاج مرادی به «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» متهم شد.
ایرایی پیشتر نیز به خاطر فعالیت‌های خود بازداشت و محکوم شده بود. در آخرین مورد او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

Next Post

سنندج؛ آزادی موقت پدرام معینی از زندان

ی جولای 2 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it پدرام معینی دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و فعال دانشجویی، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان سنندج آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز، روز یک‌شنبه ١١ تیرماه ١۴٠٢، پدرام معینی دانشجوی […]
image 2
Telegram Channel