جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو + ویدیو

امروز شنبه ۱۵ مهر ماه ١۴٠٢، یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در منطقه جون‌آباد در محور زاهدان به خاش، جان خود را از دست داد.

به گزارش کولبر نیوز بە نقل از حال‌وش، امروز شنبه ۱۵ مهر ماه ١۴٠٢، منحرف شدن یک خودرو سوختبر از مسیر جادە و در پی آن واژگونی خودرو در منطقه جون‌آباد در محور زاهدان به خاش، منجر بە جان باختن یک سوختبر بلوچ شد.
از هویت این سوختبر بلوچ کە گفتە می‌شود از اهالی شهر میرجاه می‌باشد، تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی حاصل نشدە است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.
گزارشات داخلی وابسته به حکومت نیز در سال ۱۴۰۱، از جانباختن دست‌کم ١٦٨ سوختبر بلوچ تنها در محور ایرانشهر– سرباز خبر دادەاند.

Next Post

زخمی شدن یک کولبر اهل سرپل‌ذهاب در نوارمرزی بانه

ی اکتبر 8 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it صفر رستمی کولبر اهل شهر سرپل‌ذهاب با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ١٣ مهرماه ١۴٠٢، یک کولبر اهل شهر سرپل‌ذهاب با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه از […]
IMG 2981
Telegram Channel