جانباختن یک سوختبر بلوچ در محور خیرآباد به پهره

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور خیرآباد به پهره جانش را از دست داد.

image 14

به گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲، در پی واژگونی خودرو یک سوختبر در حوالی خیرآباد از توابع شهرستان پهره (ایرانشهر) جانش را از دست داد. هویت این سوختبر “عبدالمالک جاوشیری” اهل زیرباندات از توابع لاشار عنوان شده است. بر اساس این گزارش، دیشب خودروی عبدالمالک حوالی خیرآباد در مسیر ایرانشهر دچار واژگونی شده که منجر به پرت شدن او به بیرون از خودرو می‌شود، که بدلیل شدت جراحات وارده همانجا جانش می‌دهد.
گفتنی است طی روزهای اخیر بر اثر بارندگی و سیلاب دستکم ۲۰ سوختبر کشته و ناپدید شدند و ده‌ها خودرو سوختبران در سیلاب بطور کامل از بین رفته است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

جانباختن یک سوختبر بلوچ بر اثر شدت جراحات وارده پس از ١٣ روز

پ آگوست 3 , 2023
یک سوختبر بلوچ بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از تصادف پس از ١۳ روز دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ، جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه ١٢ مردادماه ١۴٠٢، یک سوختبر بلوچ که در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف خودرو مجروح شده بود پس […]
image 15

You May Like