توقف عملیات جستجوی برای یافتن دو کولبر مفقود شده در روستای مرزی گَلِشم ترکیه

نیروی امدادی ترکیه آفاد (AFAD) جستجو برای یافتن دو کولبر اهل روستای “باوان” از توابع مرگور ارومیه را متوقف کردند.

photo 2022 05 10 20 13 01

بر اساس گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نیروهای امدادی ترکیه(AFAD) بە دلیل آنچه خود اعلام کرده‌اند، حجم بالای برف در محل تجسس واقع در ارتفاعات روستای مرزی گَلِشم، عملیات جستجو برای یافتن دو کولبری مفقودی “بهلول و اسعد سیدانی‌فرد” که حدود چهار ماه است مفقود شده‌اند را متوقف کرد.

طبق این گزارش به احتمال زیاد پیکر کولبر جانباخته “بارزان میهنی” هجده ساله فرزند شوکت که روز شنبه ۱٧ اردیبهشت‌ماه پس از ۱۱٤ روز در ارتفاعات روستای مرزی گَلِشم ترکیه پیدا شد، به ایران منتقل شود.

نیروهای امدادرسانی ترکیه آفاد (AFAD) سه روز است عملیات جستجو برای یافتن دو کولبر مفقودی دیگر را شروع کرد‌ه‌اند و امروز در روز سوم اجازه مشارکت را به نیروهای مردمی ندادند. آنها برای یافتن جنازه کولبران بخاطر انبوه برفی که در این منطقه بود از دو دستگاه بیل مکانیکی استفاده می‌کردند.

این سه کولبر با نام‌های “اسعد سیدانی‌فرد” فرزند رحیم متاهل و دارای سه فرزند، “بهلول سیدانی‌فرد” فرزند کریم متاهل و دارای سه فرزند و “بارزان میهنی” فرزند شوکت اهل روستای “باوان” از توابع منطقه مرگور اورميه، از ظهر روز پنج‌شنبه 23 دی ماه سال گذشته، در برف و کولاک دره “بنار” ناپدید شده‌ بودند که با گذشت نزدیک به چهار ماه هنوز از وضعیت ” اسعد سیدانی‌فرد و بهلول سیدانی‌فرد” هیچ اطلاعی در دست نیست.

کولبرنیوز

Next Post

خبر فوری: حمله توپخانه ای رژیم به ارتفاعات اقلیم کردستان

چ مه 11 , 2022
نیروهای سپاه پاسدران رژیم ارتفاعات “بربزین” در اقلیم کردستان را مورد هدف توپخانه ای قرار داده است. بنا به گزارش های منتشر شده امروز چهارشنبه ٢١ اردیبهشت ١٤٠١ نیروهای سپاه پاسداران رژیم به بهانه ی حضور احزاب اپوزسیون در ارتفاعات “بربزین” و مناطق مرزی اقلیم کردستان با کردستان ایران را […]

You May Like