تهران؛ نازیلا معروفیان به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد. خانم معروفیان صبح روز شنبه از این زندان خارج و سپس به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود.

IMG 2023 3

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۲، نازیلا معروفیان به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد. بر اساس این گزارش انتقال خانم معروفیان به بیمارستان طالقانی به دلیل فشارهای عصبی و اضطراب شدید وی از شب قبل‌تر در زندان صورت گرفت، اما به رغم گذشت چندین ساعت صرفاً یک سرم برای وی تجویز و ترزیق شده بود و بلافاصله وی را به زندان اوین منتقل کردند.

نازیلا معروفیان صبح روز شنبه ١۴ مردادماه ١۴٠٢، در پی وخامت حال ابتدا به بهداری زندان اوین و سپس به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده بود.

گفته می‌شود روز یکشنبه هشتم مردادماه ١۴٠٢، خانواده معروفیان جهت ملاقات با فرزندشان به زندان اوین مراجعه کرده‌اند که موفق به دیدار با وی نشده‌اند. عدم اجازه ملاقات خانم معروفیان با خانواده خود، در پی امتناع وی از رعایت حجاب صورت گرفته است.

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد و اخیراً با آزادی موقت وی از سوی دادسرا مخالفت شد. وی روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ پس از احضار و مراجعه به شعبه اول دادسرای اوین، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. در تاریخ ١٣ تیرماه ۱۴۰۲، منزل و ی مورو تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و لوازم دیحیتال او نیز ضبط شده است. اوایل بهمن‌ماه سال ١۴٠١، نازیلا معروفیان توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی» به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. حکم حبس خانم معروفیان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

خانم معروفیان در تاریخ هشت آبان‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شد. او نهایتاً به زندان قرچک ورامین منتقل و مدتی بعد با تودیع وثیقه ششصد میلیون تومانی آزاد شد.

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، اهل سقز و ساکن در تهران، سابقه اشتغال در رسانه‌هایی همچون دیده‌‌بان ایران و رویداد ۲۴ را دارد.

کولبرنیوز

Next Post

مهاباد؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی احمد تالانه در زندان

ی آگوست 6 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it سید احمد تالانه، شهروند بازداشتی اهل مهاباد، علی‌رغم گذشت بیش از چهل روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان این شهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.  به گزارش کولبرنیوز، سید احمد تالانه، شهروند بازداشتی اهل مهاباد، علی‌رغم […]
IMG 2024

You May Like