تهران‌؛ دستگیری شماری از فعالان کارگری و صنفی در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر

در آستانه روز جهانی کارگر، روز گذشته ۹ تن از فعالین کارگری و صنفی از جمله ریحانه انصاری‌نژاد، عسل محمدی، آنیشا اسداللهی، کامیار فکور، هیراد پیربداقی، حسن ابراهیمی، سروناز احمدی، الدوز هاشمی و ژاله روحزاده توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

image 42

به گزارش کولبر نیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، دستکم ۹ تن از فعالین کارگری و صنفی به صورت همزمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ریحانه انصاری‌نژاد، عسل محمدی، آنیشا اسداللهی، کامیار فکور، هیراد پیربداقی، حسن ابراهیمی، سروناز احمدی، الدوز هاشمی و ژاله روحزاده تعدادی از فعالین صنفی و کارگری هستند که توسط نیروهای امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند.
کانال شورای بازنشستگان در تلگرام نوشت سارا سیاهپوش، اولدوز هاشمی، ناهید کبیری و پروین اسفندیاری پس از ضرب و شتم به بیمارستان منتقل شدند. محمود بهشتی لنگرودی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان گیلان که برای نخستین بار خبر یورش ماموران امنیتی به فعالان مدنی حاضر در خانه محمد حبیبی را در توییتر منتشر کرد هم بدون افشای نام نوشت: در جریان این بازداشت یکی از خانم‌ها دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان بستری گردید.
همچنین برخی از گزارش‌های تایید نشده حاکی از بازداشت خدیجه پاکزمیر، همسر آقای حبیبی است. ماموران امنیتی ۱۶ فروردین امسال محمد حبیبی را به فاصله کمتر از سه ماه پس از آزادی بار دیگر بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.
این فعالین صنفی و کارگری پیشتر نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته‌اند.

منبع عکس: سایت هرانا

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه مشترک تشکل‌های مستقل کارگری و بازنشستگان برای گرامی داشت روز جهانی کارگر

ش آوریل 29 , 2023
پرطنین باد فریاد حق‌طلبانه کارگران در روز اول ماه مه روز جهانی کارگر! روز جهانی کارگر هم‌چنان که ریشه در پیکار مرگ و زندگی کارگران و توده‌های زحمتکش علیه بساط نکبت‌بار و شرایط بهره‌کشی سرمایه‌داران ستمگر و طبقات حاکم دارد، هم‌اکنون نیز در اقصی نقاط گیتی الهام‌بخش مبارزات گسترده کارگران […]
photo 2023 04 29 11 07 18

You May Like