تهران؛ برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نازیلا معروفیان

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نازیلا معروفیان، روزنامه نگار روز یک‌شنبه ۱۵ مردادماه ١۴٠٢ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

photo 2023 08 07 23 52 21

به گزارش کولبرنیوز جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نازیلا معروفیان، روزنامه نگار روز یک‌شنبه ۱۵ مردادماه ١۴٠٢ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. در جریان این جلسه که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد، خانم معروفیان از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دفاع از خود پرداخت. نازیلا معروفیان صبح روز شنبه ١۴ مردادماه، در پی وخامت حال ابتدا به بهداری زندان اوین و سپس به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. او ساعاتی بعد به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد.

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد و اخیراً با آزادی موقت وی از سوی دادسرا مخالفت شد. وی روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ پس از احضار و مراجعه به شعبه اول دادسرای اوین، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. در تاریخ ١٣ تیرماه ۱۴۰۲، منزل و ی مورو تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و لوازم دیحیتال او نیز ضبط شده است. اوایل بهمن‌ماه سال ١۴٠١، نازیلا معروفیان توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی» به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. حکم حبس خانم معروفیان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.
خانم معروفیان در تاریخ هشت آبان‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شد. او نهایتاً به زندان قرچک ورامین منتقل و مدتی بعد با تودیع وثیقه ششصد میلیون تومانی آزاد شد.
نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، اهل سقز و ساکن در تهران، سابقه اشتغال در رسانه‌هایی همچون دیده‌‌بان ایران و رویداد ۲۴ را دارد.

Next Post

اطلاعیه کمیته مرکزی کومه‌لە در رابطه با کشتار کولبران در کوردستان

س آگوست 8 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it شامگاه یکشنبه ١۵مردادماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوسود به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر با نام آسو کریمی از ناحیه سر زخمی و جسدش بعد از نزدیک به ١٩ ساعت پیدا شده است […]
image 26
Telegram Channel