تهران؛ احضار سارا سیاه‌پور فعال صنفی معلمان به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین

سارا سیاه‌پور فعال صنفی فرهنگیان، باید ظرف مدت ۱۰ روز برای اجرای حکم ۶ سال حبس تعزیری خود به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، واقع در زندان اوین، مراجعه کند.

photo 2023 08 20 17 00 38

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بر اساس ابلاغیه صادر شده در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲، که از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا) قوه قضائیه، برای وثیقه گذار سارا سیاه‌پور، ارسال شده است؛ این فعال صنفی فرهنگیان، باید ظرف مدت ۱۰ روز برای اجرای حکم ۶ سال حبس تعزیری خود به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، واقع در زندان اوین، مراجعه کند.

این فعال صنفی، روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ به صورت تلفنی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران احضار گردیده و بدون حضور وکیل محاکمه شده بود. حکم صادره علیه او روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ به او ابلاغ شد.

او توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد. وی همچنین به‌ عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب، دسته‌ جات و گروه‌ های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.
حکم صادره علیه سارا سیاه‌پور فعال صنفی معلمان تهران از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در دادگاه تجدید نظر عینا تایید و به شعبه ۱ اجرای احکام زندان اوین ارسال شد. خانم سیاهپور از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیزی محکوم شده بود، که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال حبس برای وی قابل اجرا است. همچنین به‌ عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌‌های سیاسی و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.
سارا سیاه‌پور ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه دوم شهریورماه ١۴٠١، موقع بیرون رفتن از خانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود. نیروهای امنیتی خانم سیاه‌پور را پس از بازداشت به خانه بازگردانده و منزل شخصی‌اش را نیز تفتیش کرده و وسایل شخصی ایشان را نیز با خود برده‌ بودند.
سرانجام این فعال صنفی معلمان تهران روز شنبه دوازدهم شهریورماه ١۴٠١ پس از ده روز بازداشت توسط نیروهای ثارالله سپاه با تودیع قرار وثیقه سیصد میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیده زراعی

ی آگوست 20 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیده زراعی، از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی ژینا در تاریخ ۸ مهرماه ۱۴۰۲، در شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان کرج برگزار خواهد شد. به گزارش کولبر نیوز، طی ابلاغیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۲۶ مردادماه به […]
photo 2023 08 20 19 21 56

You May Like