تعرض جنسی دستەجمعی به هفت بازداشتی از جمله دو کودک در بازداشتگاه مرکزی زاهدان

هفت بازداشتی از جمله دو کودک زیر هجده سال توسط مسئولین بازداشتگاه مرکزی زاهدان در یک سلول بصورت دستەجمعی مورد تعرض جنسی قرار گرفتند.

بنا به اطلاعات رسیده به نقل از کمپین فعالین بلوچ، شش بازداشتی بلوچ و یک بازداشتی دیگر اهل مشهد که در میان آنها دست‌کم دو کودک زیر هجده سال قرار دارد، پس از شکنجه‌ بسیار توسط مسئولین این بازداشتگاه در یک سلول بصورت دستەجمعی مورد تعرض جنسی قرار گرفتند. این منبع محلی هویت بازداشتی‌هایی که مورد تعرض جنسی قرار گرفتند را چنین اعلام کردە است: “بنیامین کوهکن” ۱۶ ساله فرزند حمیدرضا، “الیاس کوهکن” ۱۹ ساله فرزند حمیدرضا، “یاسین کُبدانی” ۱۷ ساله فرزند غلامعلی، “محمد درویش نارویی” ۱۹ ساله فرزند عبدالرحمن، “اسحاق ریگی” ۲۱ ساله فرزند محمد و “سعید باران زهی”. از هویت بازداشتی اهل مشهد اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

کمپین فعالین بلوچ اعلام کرده است که پس از اینکه مسئولین زندان با وجود شکنجەهای سخت جسمی و روحی بازداشتی‌ها در اخذ اعترافات اجباری ناکام ماندند، اقدام به تعرض و شکنجه جنسی آنها از طریق “شیلنگ” کردند.

وضعیت روحی هر یک از بازداشتیهایی که مورد شکنجه و تعرض جنسی قرار گرفتەاند، بە شدت نگران کننده و اسفناک گزارش شده است. بنیامین کوهکن و یاسین کُبدانی که به ترتیب ۱۶ و ۱۷ سال سن دارند، هم اکنون در بند کانون اصلاح و تربیت کودکان در زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شوند و گفته می‌شود که بنیامین پس از تعرض جنسی دو بار از طریق خوردن مایع دستشویی و جمع آوری و خوردن قرص‌هایی که جهت تسکین درد ناشی از تجاوز به او داده شدند، اقدام به خودکشی کرده است که هر دو بار ناموفق بوده است.

پس از این اتفاق روز سەشنبه سوم اسفند ماه ۱۴۰۱، ‌مادر و خاله بنیامین موفق به ملاقات با او شدند و از وضعیت جسمانی و روحی بد این کودک خبر دادند. همچنین پس از رسانه‌‌ای شدن این خبر، مقامات قضایی به صورت شفاهی به خانواده این کودک اعلام کردند که اتهام صادره علیه بنیامین از جانب دادگاه شعبه ۶ «محاربه» اعلام شده است. مسئولین زندان پنج بازداشتی‌ دیگر را نیز تهدید کردەاند که در صورت رسانەای کردن موضوع تجاوز اتهام «محاربه» علیه آنها نیز صادر خواهد شد.

گزارشات مبنی بر اعمال سیستماتیک تعرض و اذیت و آزار جنسی بر بازداشتی‌ها در ماه‌های اخیر و همزمان با آغاز خیزش انقلابی ژینا افزایش چشگیری داشتە است.
با شروع اعتراضات سراسری اخیر، خبری مبنی بر تجاوز جنسی فرمانده انتظامی چابهار به دختر ۱۵ ساله با نام «ماهو بلوچ»، خشم مردم بلوچ را برانگیخت و باعث سلسلە اعتراضات گستردەای در زاهدان و دیگر شهرهای استان بلوچستان شد که بسیار زود با اعتراضات سراسری در سرتاسر ایران پیوند خورد. این اعتراضات موج گستردەای از سرکوب و بازداشت را به دنبال داشت که تا کنون نیز ادامه دارد. در این مدت گزارشات نگران کنندەای از افزایش شکنجه و اعمال تعرض جنسی بر بازداشتی‌ها به منظور ایجاد رعب و وحشت و اخذ اعترافات اجباری در بازداشتگاه‌های ایران به گوش می‌رسد.

Next Post

کامران ساختمانگر فعال کارگری آزاد شد

ی فوریه 26 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it عصر شنبه ۶ اسفندماه در ادامه تخفیف در مجازات و آزادی زندانیان سیاسی، کامران ساختمانگر فعال کارگری پس از ١۴٩ روز بازداشت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. به گزارش کولبر نیوز کامران ساختمانگر فعال کارگری روز پنج‌شنبه ٧ مهرماه […]
ساختمانگر
Telegram Channel