تداوم بازداشت و بی‌خبری از سید خالد حسینی

سید خالد حسینی فعال مدنی شناخته شده شهر سنندج، از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و از اعضای کمپین “نه به اعدام” که روز سی‌ام شهریورماه توسط مأموران وزارت اطلاعات سنندج دستگیر شده کماکان در بازداشت به سر می‌برد و هیچ‌گونه اطلاعاتی از دلایل بازداشت و وضعیت وی به خانواده‌اش اعلام نشده است.

photo 2022 10 05 17 23 46

به گزارش کولبر نیوز در طول پانزده روز گذشته هر روزه خانواده‌ی سید خالد حسینی با مراجعه به اداره اطلاعات و دادگستری سنندج پیگیر وضعیت و آزادی او بوده‌اند، اما مسئولین امنیتی و قضائی هیچگونه پاسخگوئی در این زمینه به آنها نداشته‌اند و تنها اعلام کرده‌اند که وی کماکان در بازداشت اداره اطلاعات خواهد بود.

نهادهای امنیتی در جریان اعتراضات توده‌ای اخیر همزمان با بازداشت‌های فله‌ای معترضین دست به بازداشت گسترده‌ی فعالین کارگری و مدنی زده‌اند و صدها نفر از این فعالین را بازداشت کرده‌اند. مشخصاً در شهر سنندج بسیاری از فعالین کارگری و مدنی از جمله غلامرضا شریفه، صلاح زمانی، لطف‌الله احمدی، ریزان احمدی، مظفر صالح‌نیا و ده‌ها نفر دیگر نیز از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

آقای حسینی به همراه تعداد دیگری از شهروندان در اواخر شهریورماه سال ۱۳۹۷ در پی اعتراض به اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی کرد رامین حسین‌پناهی، لقمان مرادی و زانیار مرادی توسط نهادهای امنیتی بازداشت و در نهایت توسط دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام “اجتماع و تبانی از طریق تبلیغ برای اعتصاب عمومی در کردستان پس از اعدام سه زندانی سیاسی کرد” به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این فعال کارگری پیشتر نیز در روز دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۸ در سنندج، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود نهایتاً روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ موقتاً و با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

تداوم بازداشت فعال کارگری آرمان نوریزاد

پ اکتبر 6 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it آرمان نوریزاد از فعالین کارگری شهر سنندج و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری بیش از دو هفته است که در بازداشت نیروهای امنیتی می‌باشد و از دلیل بازداشت و وضعیت وی اطلاعی در […]
photo 2022 10 05 23 10 14

You May Like