گلرخ ایرایی به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

گلرخ ایرایی به هفت سال زندان و انواع محرومیت‌های اجتماعی از جمله ممنوعیت از حضور در تهران، ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت حضور و عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد.

photo 2023 04 13 10 15 30

بنا به گزارش‌های منتشره گلرخ ایرایی از بازداشت‌شدگان انقلاب ژینا که از ۲۰۰ روز پیش در زندان به سر می‌برد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی قاضی ایمان افشاری به ۷ سال حبس تعزیزی از بابت اتهامات «اتهام اجتماع و تبانی ۶ سال حبس، بابت اتهام تبلیغ علیه نظام ۱ سال حبس» و مجازات تکمیلی، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت حضور در تهران، ۲ سال ممنوعیت حضور در احزاب و گروه‌ها سیاسی و ضبط گوشی تلفن همراه محکوم شد. چنانچه این حکم در مرحله تجدیدنظر تأیید شود با اعمال ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی از این میزان حبس، ۶ سال زندان قابل اجرا است.

گلرخ ایرایی ۴ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. نیروهای امنیتی در جریان بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط برخی از لوازم شخصی او کرده بودند. اوایل آبان ایرایی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست محمود حاج مرادی به «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» متهم شد.
ایرایی پیشتر نیز به خاطر فعالیت‌های خود بازداشت و محکوم شده بود. در آخرین مورد او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

شیطنت دانش‌آموزان یا تروریسم شیمیایی جمهوری اسلامی؟

پ آوریل 13 , 2023
شیطنت دانش‌آموزان یا تروریسم شیمیایی جمهوری اسلامی؟ حمله با گاز شیمیایی به مدارس دخترانه در شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد و هر روز نام شهرها و مدارس جدیدی کە مورد تعرض جنایتکارانه شیمیایی قرار می‌گیرند، به لیست افزوده می‌شود. در یک مورد شاهدان عینی از مدرسه دخترانه انصاری گفته‌اند که […]
image 10

You May Like