تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سمانه اصغری پس از چهار ماه بازداشت

سمانه اصغری، دانشجوی دانشگاه خوارزمی و فعال حقوق کودکان پس از گذشت بیش از چهار ماه همچنان در زندان قرچک ورامین محبوس است.

photo 2023 02 19 20 51 39

بنا به آخرین گزارشات رسیده از وضعیت سمانه اصغری به نقل از بیدارزنی، این دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی و فعال حقوق کودکان با گذشت ۱۳۲ روز از بازداشت، همچنان در زندان قرچک محبوس است. این فعال مدنی در تاریخ ۱۹ مهرماه، در منزل شخصی‌اش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از مدتی در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد. سمانه اصغری در زمان بازداشتش در بند ۲۰۹ زندان اوین در اعتراض به شرایط نامطلوب زندان و محرومیت از خدمات درمانی، دست به اعتصاب غذا زده بود. ایشان همچنین در این مدت از حق داشتن ملاقات محروم بودند.

به گفته عرفان کرم ویسی وکیل مدافع خانم اصغری، در پرونده این فعال مدنی شش عنوان اتهامی از جمله اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی، خارجی، تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی، نشر اکاذیب مطرح شده است. پرونده این فعال مدنی در دو بخش مجزا، توسط دادگاه های انقلاب و کیفری رسیدگی شدە است که همین باعث ایجاد اختلال در روند و سرعت دادرسی پرونده وی گشته است. سمانه اصغری در مدت زمان چهار ماهه بازداشتش از داشتن وکیل نیز محروم بوده و پس از گذشت دو هفته از آخرین جلسه از دادگاه او، تاکنون حکم بدوی دادگاه به او ابلاغ نشده ‌است.

روز سەشنبە ٢٥ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، پس از اعلام مسئولان زندان قرچک به خانم اصغری مبنی بر آزادی او در همان روز، چند ساعت بعد به خانواده و دوستان او که برای استقبال از آزادی این فعال مدنی جلوی درب زندان جمع شده بودند، گفته شد که حکمی مبنی بر آزادی ایشان صادر نشده و بنابراین آزادی خانم اصغری منتفی است. از آنروز تا کنون پیگیری‌های خانواده این زندانی سیاسی در مورد وضعیت او و دلیل ممانعت از آزادیش بی‌نتیجه مانده است.

کولبرنیوز

Next Post

کشته و زخمی شدن هفت کولبر در نوارمرزی نوسود و پاوه

د فوریه 20 , 2023
شامگاه یک‌شنبه ۵ کولبر اهل جوانرود بر اثر سانحه رانندگی کشته و زخمی شدند؛ دو کولبر اهل شهر مریوان نیز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه یک‌شنبه ۳٠ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، دو کولبر اهل شهر مریوان در نوارمرزی نوسود با تیراندازی مستقیم نیروهای […]
و زخمی شدن هفت کولبر در نوارمرزی نوسود و پاوه١

You May Like