تداوم اعتصاب داروی لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی زندانی

اعتصاب داروی لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز در اعتراض به فریبکاری پزشکی علیه او در زندان و مختل کردن روند درمانش از سوی نهادهای امنیتی، وارد هشتمین روز خود شد.

حسین‌زاده edited

به گزارش کولبر نیوز به نقل از خبرگزاری هرانا، لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز کە روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ١۴٠١ در اعتراض به فریبکاری پزشکی و عدم دریافت داروی مناسب دست به اعتصاب دارو زدە بود، همچنان در اعتصاب بسر می‌برد. این خبرگزاری بە نقل از یک منبع مطلع، اعلام کردە است کە علیرغم توصیه پزشک متخصص مبنی بر مناسب نبودن داروی کورتون که تنها علائم بیرونی بیماری را از بین می‌برد، لیلا حسین‌زاده مجبور به دریافت این دارو شدە است. همچنین افزوده است که مسئولین زندان به بهانه بالا بودن هزینه داروها، از تامین آن خودداری نموده و وظیفه تهیه داروها بر دوش خانواده این فعال دانشجویی است. در ادانه نیز از عدم موافقت اداره اطلاعات شیراز و سیدمحمد خسروانی، بازپرس دادگاه انقلاب شیراز با آزادی این فعال دانشجویی بە قید وثیقه، خبر دادە است.

پیشتر ابولفضل حسین‌زاده، برادر لیلا حسین‌زاده گفتە بود کە نیروهای امنیتی و کادر درمانی زندان عادل‌آباد شیراز، پس از اعزام لیلا حسین‌زاده به دکتر، قبل از انجام هرگونه آزمایش تشخیصی و بدون اجازه و اطلاع او دُز بالای کورتون به او داده‌اند. این در حالی است که دُز بالای کورتون علائم بیماری را می‌پوشاند و نتایج آزمایش را کاملاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در ادامه آقای حسین‌زاده اشاره کرده بود که نیروهای زندان لیلا حسین‌زاده را تحت فشار قرار داده و به او گفته‌اند که به انجام آزمایشات داخل زندان با امکانات کم تن دهد.
آقای حسین‌زاده همچنین گفتە بود به دلیل شرایط زندان امکان استفاده یکی از داروهای حیاتی از لیلا سلب شده است و تشخیص و درمان بیماری این فعال دانشجویی کاملاً تحت تاثیر خواست دستگاه‌های امنیتی قرار گرفته و چنان هر بار آسیبی جدیدی برای او رقم می‌زنند.

لازم به ذکر است که در دو ماه گذشته این دومین اعتصاب لیلا حسین‌زاده می‌باشد. ایشان پیشتر نیز به دلیل امتناع از قاعدەی حجاب اجباری در ملاقات با پدرش، از حق برقراری تماس محروم شده و در اعتراض به این اقدام ناعادلانه از روز دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه به مدت پنج روز دست به اعتصاب غذای تر زدە بود.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت شد و بعد از مدت کوتاهی از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.
لیلا حسین‌زاده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به دلیل بروز بیماری صعب‌العلاج “خودایمنی” مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته و از زندان آزاد شده بود. با این حال این دومین بار است که علی‌رغم به رسمیت شناخته شدن بیماری‌اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات همراه با ضرب و شتم بازداشت می‌شود.
این فعال صنفی پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود که نهایتا به دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی، دو بار در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شامل عدم تحمل کیفر شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

صدور حکم زندان و تعیین زمان دادگاهی برای ۶ نفر از فعالین کارگری شهر بانه

چ دسامبر 28 , 2022
برای سه تن از فعالین کارگری شهر بانه حکم صادر و برای سه تن دیگر از این فعالین کارگری زمان دادگاهی تعیین شد. به گزارش کولبر نیوز روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱، فواد فاروقی از فعالین سیاسی و مدنی شهر بانه در جریان جلسه دادگاهی که در دادگاه انقلاب اسلامی […]
فعالین کارگری شهر بانه

You May Like