تایید حکم اعدام عباس دریس، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸

روز سەشنە ١٣ تیرماه ١٤٠٢، حکم اعدام عباس دریس، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در ماهشهر، در دیوان عالی کشور عینا تایید شد.

photo 2023 07 06 20 45 59

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از فرشتە تابانیان، وکیل مدافع عباس دریس، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در ماهشهر، روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ١٤٠٢ حکم اعدام آقای دریس کە پیشتر در دادگاه اولیه از بابت اتهام «محاربه» صادر شده بود، توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تایید شد. این وکیل دادگستری تاکید کرده است که از این حکم اعاده دادرسی خواهد کرد.

عباس دریس، متولد ۱۳۵۲، فرزند معتوگ، پدر سه فرزند، اصالتا اهل شهرستان آبادان و ساکن بندر ماهشهر است. آقای دریس که اکنون در زندان سپیدار اهواز محبوس است، در تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۸ بهمراه برادر خود محسن دریس توسط ماموران معاونت اطلاعات قرارگاه ابوالفضل عباس بازداشت و به «محاربه، اخلال در نظم و مشارکت در قتل یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو» متهم شد.

گفتەهای مادر عباس دریس، از بازداشت شدگان آبان ٩٨ و زندانی سیاسی محکوم بە اعدام.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این دو برادر در تاریخ ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۱، با ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز بنا به دلایل امنیتی در زندان ماهشهر برگزار شده بود. دومین جلسه رسیدگی به اتهامات برادران دریس در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار شد.

حکم اعدام آقای دریس اواخر مهر ماه سال ١٤٠١، در دادگاه انقلاب ماهشهر تایید شده بود. دادگاه انقلاب بر اساس اعترافات آقای دریس مبنی بر تیراندازی و کشتن یک مامور نیروی انتظامی او را به اعدام و برادر او را به اتهام «شرکت در قتل» به حبس ابد محکوم کرده است.

در شبکه‌های اجتماعی از عباس دریس به عنوان شاهد کشتار و به آتش کشیدن «نیزار ماهشهر» در جریان اعتراضات سال ۹۸ نام برده می‌شود. فعالان حقوق بشر همواره تاکید کردەاند که «اعترافات تلويزيونى دروغين» آقای دریس «تحت فشار و شكنجه» گرفته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ احضار و بازداشت یک شهروند توسط اداره اطلاعات

ج جولای 7 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it شفیع بابکری، شهروند اهل اشنویه، پس از احضار به اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شد. به گزارش کولبرنیوز روز پنجشنبه ١۵ تیرماه ۱۴۰۲، شفیع بابکری، فرزند رشید و اهل روستای (کانی‌رش) از توابع اشنویه پس از احضار به […]
photo 2023 07 07 11 57 09

You May Like