بیانیە پشتیبانان از آزادیخواهان کردستان و ایران در اقلیم کردستان

همبستگی با آزادیخواهان کردستان و ایران وظیفە همە انسان دوستان و آزادیخواهان در اقلیم کردستان است!

photo 2022 10 17 16 03 29

جهت اطلاع عموم!
‌‌خطاب بە همە شهروندان اقلیم کردستان، بە آژانس‌های ملل متحد در اقلیم کردستان و عراق، به کمیتە سیداو در ژنو (کمیتە مخصوص بە مسائل زنان)، بە همه سفارتخانەها در اقلیم کردستان، به همە سازمان‌های انسان‌دوست و سازمان‌های حقوق زنان، به سازمان عفو بین الملل (امنستی انترناسیونال)
ما شهروندان و فعالان در اقلیم کردستان با خانوادە، بستگان، نزدیکان و دوستان ژینا امینی (مهسا امینی) و بستگان همه جانباختگانی که در اعتراضات جان خود را از دست دادند ابراز همدردی می‌کنیم.
اعلام میکنیم، ما اینجا در کنار مردم کردستان و ایران هستیم که علیه ظلم و ستم جمهوری اسلامی ایران علیه اعدام، کولبری، شکنجه تا حد مرگ، حجاب اجباری و سنگسار، فقر، بیکاری، کشتار و ترور و خشونت بپا خواستەاند.
در عین حال بر اساس مسئولیتمان و اعتقاد به آزادی و توافقات بین المللی، ایستادن در کنار مردم آزادیخواە کردستان و ایران را وظیفه خود می دانیم و اعلام می‌کنیم که مبارزه آنها برای زندگی بهتر و پایان دادن به ظلم و ستم علیه زنان و کل جامعه باید بە سر انجام برسد!
ما بر موضع گرفتن سازمان‌های بشردوست در سراسر جهان تاکید می‌کنیم، از جملە سازمان عفو بین الملل امنستی انترناسیونال، درباره رفتار غیر انسانی جمهوری اسلامی ایران علیه حق آزادی، علیە حقوق زنان به ویژه شکنجه افراد تا حد مرگ مانند «پرونده ژینا/ مهسا امینی» و تمام دختران و زنان دیگر که در ۴۳ سال گذشته قربانی سیاست مردسالارانه جمهوری اسلامی ایران شدەاند و اعدام فعالانی که به نوعی با سیاست جمهوری اسلامی مخالف بودەاند، مانند قتل و شکنجه فعالان جوان، سنگسار زنان و مردان که به یک بخش تلخ از زندگی مردم کردستان و ایران تبدیل شده، همچنان اجرای قوانین و مقررات اجباری را به مردم تحمیل کردەاند.
امروزه مبارزات مردم کردستان و ایران با این موانع مواجه است: ظلم، ستم، فقر و فقدان یک زندگی شایسته و مدرن.
ما خود را بخشی از این مبارزه مدنی میدانیم که ناشی از ظلم و ستم و شکنجه است.
بله، ما “ژینا” را خمیر مایه حرکت اعتراضات کردستان و ایران میدانیم، که زنان معترض به “پوشش اجباری” پیشقراولان آن هستند، در عین حال باور داریم کە تداوم شجاعت مردم کردستان و ایران تنها در اعتراض به پوشش اجباری خلاصه نمیشود، بلکه خیزش تودەای که بە میدان آمده است نتیجه انبوه شدن ستمی است که در شکلهای مختلف زندگی را به شهروندان تلخ کرده است.
این ابراز نارضایی انباشتی از شرایط ناهنجاری است کە جمهوری اسلامی در تاریخ موجودیتش به مردم ایران تحمیل کرده است، فقر، بیکاری، مهاجرت اجباری، تحمیل کار کولبری کە راه‌های نامناسب و دشوار موجب از بین رفتنشان می‌شود و کار اجباری، بخش دیگری از حاکمیتی است کە تا مغز استخوان نامتناسب با نوع زندگی امروزی‌ست.
آنچه اکنون در حال رخ دادن است انبانی از ظلم و ستم ٤٣ سالەی جمهوری اسلامی ایران است که مدام مردم کردستان و ایران را با بحران‌های ناخواستەای مانند: جنگ‌های زیاد، تحمیل قوانین اجباری، حجاب اجباری، تبعیض در رنگ پوست، تبعیض ملی مذهبی با آن دست بە گریبان هستند.
ما از اینجا بر حقوق و آزادی‌های مردم قیام کننده تاکید می‌کنیم و در عین حال از جامعه جهانی می‌خواهیم که در خاتمە یافتن بە قتل عام‌ها و خونریزی‌هایی که مردم روزانه با آن مواجه هستند تاثیر گذار باشد و برای آزادی و رهایی از نقض حقوق بشر و آزادی های فردی تلاش کنند.
ما در همین جا بر حقوق و آزادی‌های مردم قیام کرده پافشاری میکنیم و از سازمان‌های بین المللی تقاضا داریم که تاثیر گذار باشند و نسبت بە کشتار و خونریزی کە شهروندان ایران روزانە برای مبارزە و برای تحقق آزادی و رهایی از پایمال شدن حقوق انسانی‌شان بر آنها تحمیل میشود، صدای اعتراض خود را بلند کنند.
ما شهروندان اقلیم کردستان را فرا میخوانیم: چه در محل کار و چه در بازار و خیابان‌ها و به هر طریقی کە ممکن است از مردم ستمدیدە ایران و کردستان حمایت کنند. امیدواریم مردم ایران از زندگی سخت و مشقت باری که سال‌هاست تجربه میکنند رهایی یابند.

پشتیبانان از آزادیخواهان کردستان و ایران در اقلیم کردستان
٢٨/٩/٢٠٢٢

کولبرنیوز

Next Post

گزارش تکمیلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در ارتباط با مرگ اسرا پناهی، دانش‌آموز اردبیلی

د اکتبر 17 , 2022
همان‌طور که پیشتر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در یک بیانیه به تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱، تحت عنوان «حمله لباس شخصی‌ها به مدرسه شاهد در اردبیل، بی‌خبری از وضعیت دانش آموزان بازداشت شده» اعلام کرد، در روز ۲۱ مهرماه نیروهای لباس شخصی به دبیرستان شاهد اردبیل حمله می‌کنند. در […]
photo 2022 10 17 19 34 11

You May Like