به کما رفتن یک سوختبر‌ بلوچ در میرجاوه

یک سوختبر بلوچ در پی تعقیب و گریز ماموران انتظامی در روستای جون‌آباد از توابع شهرستان میرجاوه به کما رفت.

photo 2023 04 20 10 52 50

به گزارش رسیده روز چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی تعقیب و گریز ماموران انتظامی دچار سانحه رانندگی شده و در کما بسر می‌برد. هویت این سوختبر بلوچ “پرویز شه‌بخش” ۲۷ ساله ساکن زاهدان می‌باشد. گفته می‌شود که این تعقیب و گریز در روستای جون‌آباد از توابع شهرستان میرجاوه رخ داده است.
بر اساس این گزارش، پرویز در پی این تعقیب و گریز دچار سانحه رانندگی شده و وضعیت جسمانی او وخیم اعلام شده و در کُما بسر می‌برد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

مریوان؛ صدور کیفرخواست برای چهار فعال صنفی معلمان

پ آوریل 20 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it کیفرخواست چهار فعال صنفی معلمان کردستان-مریوان با اسامی آرام قادری، سیوان سلیمانی، آرام محمدی و تحسین مصطفی صادر و پرونده آن‌ها به دادگستری مریوان ارجاع داده شد. به گزارش کولبر نیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران […]
photo 2023 04 20 12 10 22
Telegram Channel