بلاتکلیفی فعال کارگری ریحانه انصاری‌نژاد پس از یک ماه بازداشت

بعد از گذشت یک ماه از دستگیری ریحانه انصاری‌نژاد، علیرغم تودیع وثیقه تعیین شده، وی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

photo 2022 06 12 09 37 56

به گزارش رسیده به کولبر نیوز ریحانه انصاری‌نژاد فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری که قرار بود روز سوم خردادماه با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شود، امروز پس از گذشت یک ماه از زمان بازداشت و گذشته سه هفته از زمان تعیین و تودیع وثیقه تعیین شده همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

این در حالی است که روز سه‌شنبه سوم خردادماه بر اساس وعده‌ی شعبه‌ی مربوطه مبنی بر تعیین وثیقه یک میلیارد تومانی برای آزادی این فعال کارگری، فرزند این فعال کارگری (که تنها سرپرست وی مادرش است و در این مدت زندگی و شرایط روحی‌اش دچار اختلال و مشکلات فراوان شده) و تعدادی از آشنایان پس از تامین وثیقه تعیین شده از ساعت چهار عصر تا یازده نیمه‌شب مقابل درب زندان اوین منتظر آزادی ریحانه انصاری‌نژاد بودند، اما در نهایت نگهبانان مقابل درب زندان بدون ذکر هیچ دلیل قانع‌کننده‌ از قول زندان‌بانان بند «دویست‌و‌نُه» اعلام کردند که او آزاد نخواهد شد و در نتیجه حاضران و مخصوصاً فرزند ریحانه با ناراحتی زیاد آنجا را ترک کردند.
خانواده و آشنایان ریحانه انصاری‌نژاد که تمام مراحل قانونی تودیع وثیقه‌ای که خود دادسرا تعیین کرده را انجام داده‌اند، خواستار آزادی فوری وی هستند. این فعال کارگری شریف جرمی مرتکب نشده که برای آزادی‌اش نیاز به وثیقه باشد، جای کارگران، معلمان و فعالین مدنی و اجتماعی زندان نیست.

ریحانه انصاری‌نژاد در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه در منزل شخصی‌اش توسط مامورین وزرات اطلاعات بازداشت شده و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید که از آن زمان تاکنون در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد.

کولبرنیوز

Next Post

گردهمایی تشکل‌های کارگری فرانسوی و سوئیسی در حمایت از کارگران و معلمان ایران در ژنو

ی ژوئن 12 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it حامیان حقوق کارگران و معلمان همزمان با نشست سالانه سازمان جهانی کار، به دعوت چندین سندیکای کارگری فرانسوی و سوئیسی و تشکل‌های کارگری مستقل ایرانی در خارج کشور در ژنو دست به تجمع زدند. یک‌صد‌و‌دهمین نشست سالانه سازمان […]
photo 2022 06 12 10 05 15

You May Like