برگزاری مراسم ۸ مارس روز جهانی زن در شهر بوکان

روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ١۴٠١، مراسم روز جهانی زن توسط جمعی از زنان و‌ مردان آزادی‌خواه و برابری‌طلب در یکی از مناطق شهر بوکان برگزار گردید.

مراسم با سرود انترناسیونال آغاز شد و در ادامه، شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم برای ادای احترام به همه جانباختگان راه آزادی و برابری و نیز جانباختگان انقلاب زن، زندگی، آزادی، یک دقیقه سکوت اختیار کردند.
سپس سخنانی کوتاه در رابطه با تاریخچه ۸ مارس و مروری بر اتفاقات اخیر از جمله دستاوردهای خیزش انقلابی ژینا و نقش برجسته زنان در این خیزش و همچنین موضوع حملات شیمیائی عامدانه به مدارس و مسمومیت‌ دختران دانش‌آموز، توسط یکی از حاضرین بيان گردید. در پایان این مراسم قطعنامەای بهمین مناسبت از سوی یکی از حاضرین قرائت شد که در آن بار دیگر به شکلی صریح بر خواست و مطالبات سراسری این جنبش تاکید کردند.

کولبرنیوز

Next Post

ترویج خشونت سیستماتیک علیه دختران دبیرستانی، توسط تندروهای مذهبی در جوانرود

چ مارس 8 , 2023
جوانرود، شهری‌ست که در جریان اعتراضات اخیر به دلیل مشارکت گستردەی مردم، با سرکوب و کشتار وحشیانه از سوی نیروهای سرکوبگر رژیم جمهوری‌اسلامی روبرو بوده است. طی هفته‌ی جاری، سرکوب مردم در این شهر وجه دیگری به خود گرفته است.طبق گزارش‌های رسیده به کولبر نیوز، نیروهای تندروی مذهبی در شهر […]
photo 2023 03 08 00 41 06

You May Like