بانە؛ زخمی شدن یک کودک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

یک کودک کولبر ١٧ سالە با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هەنگەژال بانە زخمی شد.

شدن یک کودک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

بە گزارش کولبرنیوز، شب گذشتە ١٨ آذرماه ١٤٠٢، یک کودک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هەنگەژال بانە زخمی شد.
هویت این کودک کولبر، «پرهام محمدی»، ١٧ سالە و اهل شهر دهگلان گزارش شدە کە مورد اصابت گلولەهای ساچمەای قرار گرفتە و از ناحیە پا زخمی شدە است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

پیش‌تر نیز کولبرنیوز در آماری از کشته یا زخمی شدن ١٨ کودک کولبر از ابتدای پاییز تا ١١ آذرماه ۱۴۰۲ گزارش داده بوده که با احتساب این کودک کولبر زخمی، این آمار به ١٩ کودک کولبر از ابتدای پاییز تاکنون افزایش پیدا خواهد کرد.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ محکومیت کاوه کریمیان به دو سال حبس

ی دسامبر 10 , 2023
«کاوه کریمیان» فعال محیط‌زیست اهل شهر مریوان و از اعضای انجمن «سبز چیا» توسط دادگاه انقلاب اسلامی مریوان به دو سال حبس محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ١٨ آذرماه ١۴٠٢، «کاوه کریمیان» فعال محیط‌زیست اهل شهر مریوان و از اعضای انجمن «سبز چیا» توسط دادگاه انقلاب اسلامی این […]
کاوه کریمیان به دو سال حبس

You May Like