بانه؛ کشته شدن یک کولبر اهل سلماس در تیراندازی مستقیم نیروهای رژیم

روز سه‌شنبه ١٩ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای مرزبانی رژیم در نوار مرزی بانه به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد.

شدن یک کولبر اهل سلماس در تیراندازی مستقیم نیروهای رژیم

به‌گزارش کولبرنیوز هویت این کولبر «شورش خرگوشی» ٣٣ ساله متاهل و اهل روستای «زاویه‌جیک» از توابع شهرستان سلماس احراز گردیده است.

پیش‌تر نیز کولبرنیوز در گزارشی از زخمی شدن یک کولبر در روز دوشنبه ١٨ دی‌ماه ۱۴۰۲، باهویت “امیر الهی” ٢۵ ساله، با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود خبر داده‌بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ کشته شدن دومین کولبر طی ۲۴ ساعت گذشته با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

چ ژانویه 10 , 2024
میرزا احمدی کولبر اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “زله” این شهر کشته شد. به گزارش کولبرنیوز بامداد چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “زله” بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد. هویت این کولبر […]
IMG 3675

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی