بانه؛ کشته شدن دومین کولبر طی ۲۴ ساعت گذشته با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

میرزا احمدی کولبر اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “زله” این شهر کشته شد.

IMG 3675

به گزارش کولبرنیوز بامداد چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “زله” بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد. هویت این کولبر “میرزا احمدی”، ۴۳ ساله متاهل و داریا دو فرزند می‌باشد. نامبرده اهل روستای “هنجنه” از توابع شهر بانه می‌باشد. لازم به ذکر است که جسد این کولبر به سردخانه بیمارستان بانه منتقل شده است و تا زمان تنظیم این خبر به خانواه وی تحویل داده نشده است.

درهمین رابطه نیز، صبح روز سه‌شنبه نوزدهم دی‌ماه، یک کولبر به نام “شورش خرگوشی” ٣٣ ساله فرزند مدنی اهل روستای “زاویه جیک” از توابع شهرستان سلماس بر اثر شلیک نظامیان حکومتی در مرز بانه جان خود را از دست داد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

بانە؛ زخمی شدن یک کولبر با شلیک مستقیم مرزبانی

چ ژانویه 10 , 2024
در تیراندازی نیروهای مرزبانی در نوار مرزی هنگژال بانە یک کولبر زخمی شد. به‌گزارش کولبرنیوز روز سەشنبه ١٩ دی‌ماه ۱۴۰۲ «یوسف چوپانی» ١٩ ساله و اهل سقز بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی رژیم از ناحیه پا مجروح شد. پیش‌تر نیز کولبرنیوز در گزارشات مختلفی از کشتە و زخمی شدن […]
photo1704876926

You May Like