بانه؛ کشتار بیش از ۲۰ راس از اسب کولبران + ویدیو

روز یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ نیروهای سپاه پاسداران رژیم، بیش از ۲۰ راس از اسب کولبران و کاسبکاران را در نوار مرزی بانه کشته است.

هشدار: این ویدیو حاوی تصاویر دلخراش است

به گزارش کولبرنیوز نیروهای سپاه پاسداران در یک اقدام غیرانسانی دست به کشتار بیش از ۲۰ راس از اسب کولبران و کاسبکاران برده‌است.
در ویدیویی که به دست کولبرنیوز رسیده است کشتار این اسب‌ها با ضرب گلوله کاملا مشهود می‌باشد.
کولبرنیوز علاوه‌بر هشدار به افکار عمومی و فعالان محیط‌زیست و حقوق حیوانات، نسبت به این اقدام سپاه پاسداران ابراز می‌نماید که حیوانات بارکش کولبران، تنها سرمایه‌های این قشر تحت ستم جامعه است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ مجروح شدن ١٨ کولبر توسط هنگ‌مرزی

ی فوریه 25 , 2024
شامگاه شنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۲، ١٨ کولبر، از جمله یک کودک‌کولبر توسط هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی نوسود زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی نوسود با تیراندازی و پرتاب سنگ از ارتفاع به دسته‌ای از کولبران حمله کرده و بر اثر آن ١٨ کولبر مجروح […]
شدن ١٨ کولبر نوسود

You May Like