بانه‌؛ زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی هەنگه‌ژال 

سلیمان امینی کولبر اهل شهر بانه برای دومین بار طی سال جاری با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد.

telegram cloud photo size 4 6037605085162356050 y

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه بيست و نهم اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر را از ناحیه پشت به شدت زخمی کردند. بر اساس این گزارش هویت این کولبر “سلیمان امینی” مشهور به (سمکو حاجی)، ۲۸ ساله و اهل شهر بانه می‌باشد. وضعیت سلامتی این کولبر نامساعد گزارش شده است و جهت مداوا به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده است.

سلیمانی امینی، شامگاه جمعه بیست و ششم آبان‌ماه ۱۴۰۲ نیز بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال به شدت زخمی شده بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

گزارش سالانه کولبر نیوز سال ۱۴۰۲ - کشته و زخمی شدن ۴۴۴ کولبر در یکسال گذشته

س مارس 19 , 2024
از ابتدای فروردین تا ٢٩ اسفند ۱۴۰۲ مجموعا ۴۴۴ کولبر کشته و زخمی شدند. با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعا ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای […]
کولبرنیوز از تعداد کولبران کشته و زخمی شده سال ١۴۰۲

You May Like