بانه؛ زخمی شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر ٢۶ ساله اهل سقز، توسط نیروهای هنگ مرزی سرتزین بانه مورد شلیک مستقیم قرار گرفت و به شدت مجروح شد. 

BB2C5DAE C866 43DA AF3A EFC8304F1AD8

به گزارش کولبرنیوز، شب سه‌شنبه ٢٢ خرداد‌ماه ۱۴۰۳، کولبر در ارتفاعات مرزی سرتزین‌ بانه مورد شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی قرار گرفت و به شدت زخمی شد. هویت این کولبر زخمی برای کولبرنیوز «آرمان حسینی» ٢۶ ساله اهل سقز احراز شده است. 

همچنین شایان ذکر است که این کولبر جهت مداوا به  تبریز اعزام شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

به مناسبت ١٢ ژوئن روز جهانی مبارزه با کار کودکان؛ کشته و زخمی شدن ۴۵ کودک‌کولبر طی بازه زمانی یک‌ساله

چ ژوئن 12 , 2024
از ١٢ ژوئن سال ٢٠٢۳ تا ۱٢ ژوئن سال ۲۰۲۴، جمعاً ۴۵ کودک‌کولبر در نوارمرزی کوردستان توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و حرس‌الحدود عراق، کشته، زخمی و شکنجه شده‌اند. به گزارش کولبرنیوز، طی یک‌سال گذشته و در بازه زمانی روز جهانی مبارزه با کار کودکان در ١٢ ژوئن سال ٢٠٢۳ […]
photo 2024 06 11 22 54 31

You May Like