بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

کامران سعیدزاده، کولبر اهل سقز با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه به شدت زخمی شد.

photo 2023 11 26 10 18 04

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل سقز با هویت «کامران سعیدزاده» بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه به شدت زخمی شد.

بر اساس این گزارش این کولبر، از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و جهت مداوا به بیمارستان شهر سقز منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول  آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ کمین‌گذاری و تیراندازی بسوی کولبران توسط نیروهای هنگ‌مرزی

ی نوامبر 26 , 2023
در پی کمین و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی بسوی گروهی از کولبران در ارتفاعات «کله‌ قندی» مرز نوسود، دست‌کم چهار کولبر زخمی شده و تعدادی دیگر نیز همچنان در ارتفاعات این منطقه مرزی گیر افتاده‌اند. به گزارش کولبرنیوز، شب شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات «کله قندی» مرز نوسود […]
photo1700692033

You May Like