بانه؛ زخمی شدن دو کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

دو کولبر اهل شهرهای بوکان و سقز بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شدند.

msg1620646683 175617

به گزارش کولبرنیوز، شنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۲، دو کولبر با هویت «محمد ویسی» اهل سقز و «زاهر (فامیلی نامشخص)»، اهل بوکان بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هنگه‌ژال بانه زخمی شدند. بر اساس این گزارش، هردو این کولبران جهت مداوا به مراکز درمانی متتقل شده‌اند. همچنین گفته می‌شود آقای زاهر که از ناحیه شکم و پایین تنه به شدت زخمی شده بود، مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از یدالله نادری فعال سیاسی

چ نوامبر 29 , 2023
یدالله نادری فعال سیاسی ۴۵ روز است که توسط نهادهای امنیتی در مریوان بازداشت شده و تاکنون از وضعیت و سرنوشت وی خبری در دست نیست. به گزارش کولبر نیوز “یدالله نادری” فعال سیاسی اهل مریوان در روز ٢٢ مهرماه ۱۴۰۲ پس از بازگشت به ایران توسط نهادهای امنیتی رژیم […]
msg1620646683 175641

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی