بازداشت هفت فعال صنفی معلمان کردستان

هفت فعال صنفی معلمان از جمله شش عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-سنندج و یک فعال صنفی شهر کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

photo 2023 03 07 23 53 28

به گزارش کولبر نیوز روز سە‌شنبە ١٦ اسفندماه ۱۴۰۱ پیرو فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، معلمان شهر سنندج همراە اولیاء و دانش آموزان برای دفاع از حریم مدرسە و دانش‌آموزان، کە سە ماە است آماج حملات بیولوژیکی (تروریستی) قرار گرفتەاند، در مقابل ادارە کل آموزش و پرورش سنندج دست بە تجمع اعتراضی زدند. در جریان این تجمعات شش تن از فعالین صنفی معلمان در شهر سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

در این میان، “بهاالدین ملکی” و “وریا کریمی” پس از بازداشت به پلیس امنیت سنندج منتقل و “کمال فکوریان” و “جبار پاکزاد” از دیگر اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-سنندج نیز پس از مراجعه به پلیس امنیت سنندج برای پیگیری وضعیت این معلمان بازداشت شدند. همچنین “مختار اسدی” دیگر فعال صنفی معلمان بدون ارائه حکم قضایی در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و “عابد احمدی” از فعالین صنفی معلمان نیز مقابل پلیس امنیت سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

از سوی دیگر و در شهر کرمانشاه مأموران ادارە اطلاعات با حملە به منزل “صادق سامره‌ایی” معلم و فعال هنری، ایشان را بازداشت کردند.

کولبرنیوز

Next Post

برگزاری مراسم ۸ مارس روز جهانی زن در شهر بوکان

چ مارس 8 , 2023
روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ١۴٠١، مراسم روز جهانی زن توسط جمعی از زنان و‌ مردان آزادی‌خواه و برابری‌طلب در یکی از مناطق شهر بوکان برگزار گردید. مراسم با سرود انترناسیونال آغاز شد و در ادامه، شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم برای ادای احترام به همه جانباختگان راه آزادی و برابری و […]
photo 2023 03 08 00 18 36

You May Like