ایران؛ مرگ و مصدومیت بیش از ۲۹ هزار کارگر در سال ١۴٠٢ 

رییس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی از مرگ و مصدومیت ۲۹ هزار و ۴۹۲ کارگر در سال ۱۴۰۲، به دلیل عدم رعایت ایمنی در محیط‌های کاری خبر داد. به گفته وی، طی یک سال اخیر ۲ هزار و ۱۱۵ کارگر جان خود را از دست داده و ۲۷ هزار و ۳۷۷ کارگر نیز مصدوم شدند.

image

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، رئیس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور آمارهایی در خصوص مرگ و مصدومیت کارگران در سال ۱۴۰۲ ارایه داد. علی ضیایی اظهار داشت: مجموعاً در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ کارگر (۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن) جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۰۰ نفر بود، ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.

ضیایی در خصوص آمار مصدومان حوادث مذکور افزود: در سال گذشته آمار مصدومان حوادث محیط‌های کاری که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، ۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته‌ است، در این مدت ۲۷ هزار و ۳۷۷ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که ۱۴۲۷ نفر آنان زن و ۲۵ هزار و ۹۵۰ نفر آنان مرد بوده‌اند.

ضیایی در رابطه با بیشترین دلایل تلفات ناشی از حوادث کار در کشور اعلام کرد که ۹۸۳ نفر از قربانیان حوادث محیط‌های کار به دلیل سقوط از بلندی و ۴۷۴ نفر به دلیل اصابت جسم سخت جان خود را از دست داده‌اند. هم‌چنین برق گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن در رتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار قرار دارند و به ترتیب ۲۸۹ نفر، ۱۳۱ نفر و ۵۵ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

رییس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: استان‌های تهران با ۴۱۴ نفر، اصفهان با ۱۷۲ نفر، خراسان رضوی با ۱۴۷ نفر و مازندران با ۱۳۸ بیشترین آمار فوتی را داشته اند. استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با سه نفر، ایلام با ۹ نفر و زنجان با ۱۰ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث محیط‌های کار را داشته‌اند.

وی هم‌چنین در رابطه با مصدومان حوادث کار گفت: استان‌های تهران با ۳ هزار و ۳۸ نفر شامل ۲۳۹ زن و ۲۷۹۹ مرد، اصفهان با ۲ هزار و ۸۹۶ نفر شامل ۱۷۱ زن و ۲ هزار و ۷۲۵ مرد و خراسان رضوی با ۲ هزار و ۳۴۳ نفر شامل ۱۱۹ زن و ۲ هزار و ۲۲۴ مرد بوده است. کمترین مصدومان حوادث کار نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۶۹ نفر شامل ۷ زن و ۱۶۲ مرد، خراسان جنوبی ۲۲۸ نفر شامل ۴ زن و ۲۲۴ مرد و هرمزگان با ۲۶۸ نفر شامل ۵ زن و ۲۶۳ مرد، بوده است. 

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

کولبرنیوز

Next Post

سخنی به مناسبت روز جهانی ایمن کردن محیط کار

د آوریل 29 , 2024
طبق تقویم سازمان جهانی کار (ای ال او) دیروز یکشنبه ۲۸ آوریل، برابر با نهم فروردین، روز جهانی ایمنی کار بود. (ای ال او) این روز را در سال ۲۰۰۳ با این هدف تعیین کرد تا  شرایط محیط کاری ایمن را تعیین کند که کارگران در آنجاها با حفظ کرامت […]
107

You May Like