اعلام جنگ حکومت اسلامی علیه زنان

اعلام جنگ حکومت اسلامی علیه زنان

photo 2023 04 04 10 06 33

چهل و چهار سال است حکومت اسلامی جنگی آشکار و پنهان علیه زنان را به پیش می‌برد. زنان هم، هر آن‌گونه که در توان داشته‌اند در مقابل این رژیم سنگر گرفته‌اند. آن‌ها در تمام این مدت علیه تبعیض نهادینه شده و سیستماتیک رژیم اسلامی مبارزه و مقاومت کرده‌اند، اما در شش ماه گذشته و در جریان انقلاب ژینا این مقاومت و مبارزه ابعاد اجتماعی گسترده‌ای یافت. در این دوره عملاً میادین و اماکن عمومی، مدارس و دانشگاه‌ها، محلات و خیابان‌ها به میدان رویارویی رژیم مرتجع حاکم و زنان آزاده تبدیل شد. در این نبرد حق‌طلبانه، توازن قوای مردم و حکومت به نفع زنان تغییر کرد و موج عظیمی از مردان برابری‌طلب هم به حمایت از زنان برخاستند. روسری‌ها سوزانده شدند، عمامه آخوندها به سطل آشغال‌ها اندخته شد، دختران و زنان، موهای خود را رها کرده و دست به رقص و شادی زدند.

با قتل حکومتی ژینا امینی، کوردستان و بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران به میدان مبارزه زنان و مردم به ستوه آمده از خفقان و بی‌عدالتی علیه حکومت و اراذل و اوباش اسلامی تبدیل شد. در این نبرد سرشار از جسارت و جانبازی، دستگاه سرکوب و اراذل و اوباش حکومتی عقب‌نشینی کردند و حجاب اجباری اولین شکست حقارت‌آمیز خود را تجربه کرد.

آخوندها، عناصر افراطی‌تر جریانات مذهبی، رسانه‌های حکومتی که یکی از ستون‌های اقتدار خود را فرو ریخته می‌دیدند، بیکار ننشستند. حمله و توهین به زنان از سویی و مخالفت با عقب‌نشینی موقتی حکومت درمقابل زنان از هر سو آغاز شد. اینک امامان جمعه، رسانه‌های حکومتی، دستگاه‌های امنیتی و قضایی، وزارت کشور، مافیای دوروبر خامنه‌ای جنگ با زنان را علنی کرده‌اند. زنان را بدلیل مخالفت با حجاب اجباری از کار اخراج می‌کنند. خدمات دولتی را برای زنان آزادی‌خواهی که علناً با حجاب اجباری مخالفت کرده‌اند، محدود و حتی قطع کرده‌اند. حق سفر و پاسپورت‌ها را برای زنان مبارز لغو کرده‌اند. حملات به زنان با مواد شیمیایی و اخیراً با سطل ماست از جانب نیروهای «آتش به اختیار» خامنه‌ای ادامه دارد. امامان جمعه و حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان، مردم نمازگزار و اراذل و اوباش اسلامی را به حمله به زنان بی‌حجاب تشویق می‌کنند.

نظریه‌پردازان رژیم و مبلغین آن‌ها شروع به هذیان‌گویی کرده‌اند. یکی می‌گوید: «حجاب اجباری تعقل است، هم‌چنان‌که بستن کمربند ایمنی هواپیما عمومی است»! دیگری آمریکا و اسرائیل را در پشت شادی جوانان و کودکان مدرسه کشف کرده است. این درجه از بلاهت و وقاحت فقط از حاکمان اسلامی و داعش شیعه‌ی مسلط بر ایران بر می‌آید. اما واقعیت این است که زنان موتور محرک انقلاب جاری در ایران هستند. هیچ درجه از خشونت و بلاهت، میلیون‌ها زن و مرد برابری‌طلب را از پیمودن راهی که در پیش گرفته‌اند، باز نخواهد داشت.

برابری زن و مرد در همه شئون کار و زندگی، در اداره امور جامعه و در خانواده که لغو حجاب اجباری تنها یکی از جلوه‌های آن است، نبردی است که تا پیروزی نهایی متوقف نخواهد شد. پایان دادن به حکومت مذهبی و برقراری آزادی و برابری واقعی خواست عمومی و میلیونی مردم در همه ایران است.

حکومت جنایتکار اسلامی ۴۴ سال است ابتدایی‌ترین حقوق انسانی زنان را از آن‌ها سلب کرده است، امروز که در مقابل مبارزات زنان موقتاً عقب‌نشیبنی کرده است، برای جبران این عقب‌نشینی، در تدارک برپایی یک جنگ علنی علیه زنان است. برای حفظ و گسترش دست‌آوردهای تاکنونی، برای جلوگیری از خشونت دولتی و جنایات حاکمان رژیم اسلامی، چاره‌ای جز مبارزه و مقاومت توده‌ای و همه‌گیر نداریم. تنها قدرت مردمِ متحد و مصمم، این رژیم هار را ناچار به عقب‌نشینی بیشتر و شکست نهایی خواهد کرد.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن دو سوختبر در محور چابهار

چ آوریل 5 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دو سوختبر بلوچ که یکی از آن‌ها یک نوجوان ١٧ ساله بود، در پی واژگونی و آتش‌سوزی خودرو در محور چابهار به دشتیاری جانشان را از دست دادند. به گزارش رسیده روز شنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، دو سوختبر […]
photo 2023 04 05 10 12 27

You May Like