اروپا؛ اسپانیا، نروژ و ایرلند، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند

دولت‌های اسپانیا، نروژ و ایرلند در روز جاری، ٢٢ مه ٢٠٢٤، اعلام کردند که فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند.

photo1716363834

بە گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبە ٢٢ مه ٢٠٢٤، یوناس گار استور، نخست وزیر نروژ، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که کشورش فلسطین را در تاریخ ٢٨ مه (هشتم خرداد) به رسمیت خواهد شناخت. نخست وزیر نروژ ضمن دعوت از سایر کشورها برای پیروی از این اقدام، تأکید کرد: “جنگ کنونی در غزه به طور واضح نشان داده است که دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه مستلزم حل و فصل مسئله فلسطین است.”

در پی اقدام نروژ، دولت‌های اسپانیا و ایرلند نیز به طور رسمی اعلام کردند که فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، این خبر را در سخنرانی خود در کنگره این کشور اعلام کرد. همینطور دولت ایرلند در یک کنفرانس مطبوعاتی رسمی اعلام کرد که فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

این اقدام با استقبال گسترده حامیان حقوق فلسطینیان در سراسر جهان مواجه شده است. با این حال، رژیم اسرائیل این اقدام را به شدت محکوم کرده و اعلام کرده است که این اقدام “به تروریسم بیشتر و بی‌ثباتی در منطقه منجر می‌شود و هرگونه چشم‌انداز صلح را به خطر می‌اندازد.” و همچنین در یک اقدام دیگر رژیم اسرائیل از سفیر خود خواستە است کە خاک نروژ را بە نشانە اعتراض ترک کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اسپانیا در این اقدام نقش رهبری را ایفا کرده و شرکای اروپایی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین تشویق کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا بلژیک و اسلوونی به این روند خواهند پیوست یا خیر.

این تحولات نشان‌دهنده گامی مهم به سوی به رسمیت شناختن بین‌المللی فلسطین است و می‌تواند به پیشرفت صلح در منطقه و حل و فصل مناقشات دیرینه اسرائیل و فلسطین کمک کند.

کولبرنیوز

Next Post

شادی مردم در مرگ رئیسی، “جلاد ۶۷”

چ مه 22 , 2024
مرگ رئیسی، آیت الله قاتل، در میان اکثر شهروندان ایران در داخل و خارج موجبات صدور اظهار نظرات نوشتاری و یا در شبکه های اجتماعی، آتش بازی، رقص و پایکوبی، پخش شیرینی و بوق زدن های ممتد در  حضور انبوه مزدوران در خیابان ها را فراهم آورد. اینگونه عکس العمل […]
photo1716365016

You May Like