اخاذی نیروهای نظامی از سوختبران بلوچ‌ در ‌دوراهی زابل به زاهدان + ویدیو

نیروهای نظامی در دوراهی زابل به زاهدان با برپایی ایست و‌ بازرسی از سوختبران بلوچ اخاذی می‌کنند.

به گزارش رسیده نیروهای نظامی در دوراهی زابل به زاهدان با برپایی ایست و بازرسی‌ از سوختبران بلوچ اخاذی می کنند. یک منبع مطلع در این‌باره گفت: ما شبانه از زابل سوخت بار می‌زنیم در دوراهی زابل به زاهدان نزدیک کارخانه سیمان ماموران انتظامی با پرپایی ایست و بازرسی از ما اخاذی می‌کنند. او افزود که: ماموران انتظامی پشت بتن‌ها پنهان می‌شوند و با چراغ قوه به ما علامت می‌دهند و با توقف ما به زور از ما اخاذی می‌کنند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

انفال، نقطه اوج سیاست نسل‌کشی مردم کوردستان توسط حکومت فاشیستی بعث

ج آوریل 14 , 2023
انفال، نقطه اوج سیاست نسل‌کشی مردم کوردستان توسط حکومت فاشیستی بعث روزهای آخرین هفته فروردین‌ماه، هم‌زمان است با سالگرد زنجیره عملیات ضد انسانی موسوم به “انفال” به وسیله رژیم بعث در جنوی کوردستان. فاجعه‌ای که در آن بیش از یکصد و هشتاد هزار انسان قربانی شدند و با گذشت این […]
89db93a78b9e79689608503686096c783241

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی