احضار و بازداشت شماری از معترضان بە خشک‌شدن دریاچه ارومیه

به دنبال انتشار فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی کە از معترضان بە خشک‌شدن دریاچه ارومیه دعوت بە تجمع کردە بودند، شماری از شهروندان در شهرهای مختلف بە نهادهای امنیتی احضار و تعدادی نیز بازداشت شدەاند.

photo 2023 08 28 22 19 57

بە گزارش کولبر نیوز، بە دنبال انتشار فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی کە از معترضان بە خشک‌شدن دریاچه ارومیه دعوت بە تجمع کردە بودند، شماری از شهروندان در شهرهای مختلف بە نهادهای امنیتی احضار و تعدادی نیز بازداشت شدەاند.

در روزهای گذشته، انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران، اسامی ١٧ تن از شهروندانی که احضار و بازداشت شده‌اند را منتشر کردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از علت بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

گزارشاتی نیز از جو‌امنیتی شدید و استقرار نیروهای گارد ویژه و سپاه پاسداران در سطح شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان، منتشر شده است.

لازم به ذکر است، وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و خبر خشک شدن کامل آن در فضای مجازی نگرانی فعالان محیط زیست و ساکنان منطقه را افزایش داده است.

کولبرنیوز

Next Post

برخورد دو‌ خودرو سوختبر و آتش‌سوزی در پی تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی

س آگوست 29 , 2023
عصر روز دوشنبە ٦ شهریور ماه ۱۴۰۲، در پی تعقیب و گریز توسط نیروهای مرصاد سهل‌آباد از توابع شهرستان نهبندان، دو خودرو سوختبر با یکدیگر برخورد کردە و سرنشینان هر دو خودرو مجروح شدند. بە گزارش کولبر نیوز، بە نقل از حال‌وش، عصر روز دوشنبە ٦ شهریور ماه ۱۴۰۲، در […]
photo 2023 08 29 11 50 25

You May Like