محکومیت ماشالله کرمی به شش سال حبس

ماشالله کرمی، پدر محمد‌مهدی کرمی، معترض اعدام شده، از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب کرج به شش سال حبس محکوم شد.

photo 2024 05 21 20 45 22

به گزارش کولبرنیوز، بر اساس حکمی که روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در زندان به ماشالله کرمی، پدر محمد‌مهدی کرمی، معترض اعدام شده، ابلاغ شده است، ایشان توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب کرج به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای کرمی در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣ در همان شعبه برگزار شده بود.

اواخر اسفندماه ١۴٠۲، کیفرخواست آقای کرمی توسط شعبه یازده دادسرای عمومی و انقلاب کرج با اتهامات «عضویت در دسته‌جات و جمعیت به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور و توهین به رهبری» صادر شده است.
ماشاالله کرمی، در تاریخ سی و یکم مردادماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی در زمان بازداشت این شهروند، تمام وسایل الکترونیکی را ضبط و کارت‌‌های بانکی خانواده وی را نیز مسدود کردند.
آقای کرمی در تاریخ ششم آبان‌ماه ١۴٠۲، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. وی نهایتاً پس از سه ماه بازداشت در قرنطینه به بند ۱۵ این ندامتگاه منتقل شد.
لازم به ذکر است؛ از زمان بازداشت آقای کرمی، خانواده وی تحت فشار قرار گرفته تا در خصوص او اطلاع رسانی نکنند. هم‌چنین آن‌ها برای برقراری تماس تلفنی و تردد روزمره خود با محدودیت‌هایی مواجه هستند.
گفتنی است، سحرگاه روز شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱، حکم اعدام محمد مهدی کرمی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در پرونده موسوم به «قتل بسیجی روح‌الله عجمیان» اجرا شد.

کولبرنیوز

Next Post

اروپا؛ اسپانیا، نروژ و ایرلند، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند

چ مه 22 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it Email دولت‌های اسپانیا، نروژ و ایرلند در روز جاری، ٢٢ مه ٢٠٢٤، اعلام کردند که فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند. بە گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبە ٢٢ مه ٢٠٢٤، یوناس گار استور، نخست وزیر نروژ، […]
photo1716363834

You May Like