تەتە هورامان؛ کشتە شدن یک کولبر و مجروح شدن چند تن دیگر

در پی کمین‌گذاری و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی ته‌ته هورامان یک کولبر کشته و چندین کولبر دیگر نیز مجروح شدند.

photo 2023 09 20 12 26 27

به گزارش کولبر نیوز، امروز ۹ مهرماه ۱۴۰۲، در پی کمین‌گذاری و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی به سمت دسته‌ای از کولبران در نوارمرزی ته‌ته، نزدیکی روستای «درکی» هورامان، یک کولبر کشته و چندین کولبر دیگر نیز مجروح شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت کولبران کشته و مجروح اطلاعی حاصل نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

ضرورت گسترش پشتیبانی سراسری از مبارزات مردم بلوچستان

ی اکتبر 1 , 2023
معترضین شجاع و خانواده‌های مقاوم جانباختگان جمعه خونین زاهدان در یک سالگی آن فاجعه بزرگ در روزهای جمعه هفتم و شنبه هشتم مهرماه به آکسیون‌های شجاعانه‌ای دست زدند. مبارزین در روز جمعه، علی‌رغم اینکه سرکوبگران بر بستر یک حکومت‌نظامی اعلام نشده، زاهدان و چند شهر دیگر را به صورت پادگان […]
photo 2023 10 01 12 56 19

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی