توقیف و اخاذی از خودرو سوختبران توسط ماموران نظامی در زاهدان+ویدیو

نیروهای نظامی رژیم در زاهدان از هر خودروی سوختبر مبلغی بابت اجازه تردد می‌گیرند؛ در صورت سرپیچی سوختبران از پرداختن این مبلغ، خودروی آن‌ها توسط نیروهای نظامی توقیف و وسایل شخصی داخل آن نیز غارت می‌شود.

در ویدیو منتشر شده مشاهده می‌شود یک دستگاه خودرو سوختبر که توسط ماموران نظامی در زاهدان توقیف شده بود بعد از مصادره بار آن، لوازم داخل خودرو نیز توسط ماموران به سرقت رفته است.

به گفته برخی از سوختبران: ماموران نظامی از هر خودرو سوختبر مبالغی وجه نقد در قبال اجازه تردد با تهدید به توقیف خودرو دریافت می‌کنند و در صورت عدم پرداخت، خوردوی آن‌ها توقیف می‌شود.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سوراخ کردن گالن سوخت و ریختن گازوئيل، موتورهای سوختبر روی زمین از سوی نیروهای نظامی+ویدیو

پ آوریل 6 , 2023
روز چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ماموران نظامی در مرز کله‌گان واقع در شهرستان گلشن پس از توقیف موتورهای سوختبران گالن‌های سوخت آنان را پاره کرده و سوخت داخل آن را روی زمین ریختند. پیش‌تر نیز ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که یک دستگاه خودرو سوختبر توسط ماموران نظامی در […]
کردن گالن سوخت و ریختن گازوئيل، موتورهای سوختبر روی زمین از سوی نیروهای نظامی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی