اخاذی از سوختبران توسط نیروی سپاه شهرستان راسک + ویدیو

به گزارش رسیده نیروهای سپاه پاسداران شهرستان راسک با ایجاد ایست و بازرسی‌های سیار روزانه با متوقف کردن خودرو‌ها در جاده‌های مرزی شهرستان راسک از خودروهای سوختبر پول و بنزین اخاذی می‌کنند.

نیروهای بسیجی تحت امر سپاه پاسداران روزانه‌ با بستن مسیر “بگان” واقع در بخش پارود در شهرستان راسک از خودروهای سوختبر با به همراه داشتن دستگاه کارت‌خوان از حساب‌های بانکی سوختبران مبالغی بصورت اجبار برداشت کرده و از بار بنزین آنها برای خود در بشکه‌های آماده شده برای اینکار خالی می‌کنند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر بر اثر انفجار مین در نوارمرزی بانه

ش مارس 25 , 2023
یک کولبر اهل روستای “شوی” از توابع شهر بانه بر اثر انفجار مین در نوارمرزی “ساردآو” بانه از ناحیه پا زخمی شد. به گزارش کولبر نیوز، شامگاه چهارشنبه دوم فروردین‌ماه ١۴٠٢، یک کولبر اهل روستای “شوی” از توابع شهر بانه بر اثر انفجار مین در ارتفاعات مرزی “ساردآو” بانه از […]
photo 2023 03 24 21 17 34

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی