انتقال رفیق سلیمی به زندان مرکزی سنندج

رفیق سلیمی شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات مردمی اخیر پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازجویی و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

photo 2023 01 24 20 12 00

به گزارش کولبر نیوز روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱، رفیق سلیمی شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازداشت و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده سلیمی به کولبر نیوز گفته بود: رفیق سلیمی بیمار و از مشکلات جسمی رنج می‌برد و نیاز به رسیدگی پزشکی و دسترسی روزانه و درمان دارد. بی‌اطلاعی از سرنوشت این شهروند و احتمال شکنجه وی، افزایش نگرانی‌های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.

رفیق سلیمی و پسرش فواد سلیمی روز دوشنبه ۷ آذرماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج در محل کار “فواد سلیمی” بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
سرانجام روز یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ فواد سلیمی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. فواد سلیمی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بود.

به گفته یک منبع نزدیک رفیق و فواد سلیمی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به شدت مورد شکنجه روحی و فیزیکی نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

گزارشی از بازداشت و سرکوب کارگران کارخانه سیمان شمال در جریان اعتراضات اخیر

پ ژانویه 26 , 2023
گزارشات رسیده حاکی از این است که از شروع اعتراضات تاکنون کارگران کارخانه سیمان شمال تحت فشارهای شدید امنیتی قرار داشتەاند و چندین تن از آنان نیز طی این مدت دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. بە گزارش کولبر نیوز بە نقل از کمیته پیگیری، از شروع اعتراضات تاکنون […]
photo 2023 01 26 09 11 06

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی