کشتە شدن یک سوختبر بلوچ در زاهدان

کشته شدن یک سوختبر بلوچ در پی تصادف و آتش سوزی خودرو در محور بم بە زاهدان کشتە شد.

photo 2022 12 03 10 34 19

به گزارش رسیده روز جمعه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱، بر اثر تصادف منجر به آتش سوزی یک دستگاه خودروی سوختبر پژو ۴۰۵ در محور بم به زاهدان یک سوختبر بلوچ بر اثر سوختگی کشته شد. هویت سوختبر “میلاد چاکرزهی” ۲۶ ساله اهل زاهدان می‌باشد که بر اثر سوختگی شدید ناشی از آتش‌سوزی خودرو جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که در میان آنها، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی بانه

ی دسامبر 4 , 2022
یک کولبر جوان اهل شهر مریوان در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شد. به گزارش کولبر نیوز روز شنبه دوازدهم آذرماه ١۴٠١، یک کولبر اهل شهر مریوان در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی از ناحیه ران زخمی شد. بر اساس این گزارش هویت […]
شدن یک کولبر در مرز بانه edited

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی