نهبندان؛ زخمی شدن دو سوختبر بلوچ بر اثر خارک‌انداختن نیروهای نظامی

 بر اثر خارک انداختن نیروهای نظامی در مسیر حرکت یک دستگاه خودرو سوختبر در شهرستان نهبندان و در پی آن واژگونی و آتش گرفتن خودرو، دو سوختبر زخمی شدند.

2024 10 17 12.09.22

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی مستقر ایست بازرسی پاسگاه سهل‌آباد واقع در شهرستان نهبندان، اقدام خارک‌انداختن در مسیر حرکت یک دستگاه خودرو سوختبر کردند که منجر به واژگونی و  آتش‌سوزی خودرو و زخمی شدن دو سرنشین سوختبر آن شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت و وضع سلامت این دو سوختبر زخمی، اطلاعی حاصل نشده است. 

 سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

نقده؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی بهمن محمدپور

پ اکتبر 17 , 2024
بهمن محمدپور شهروند جوان اهل پیرانشهر با گذشت بیش از شش ماه از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان نقده بسر می‌برد. به گزارش کولبرنیوز، با گذشت بیش از شش ماه از زمان بازداشت بهمن محمدپور شهروند جوان اهل روستای “شین‌آباد” از توابع پیرانشهر، کماکان در زندان […]
photo 2024 10 17 13 36 48

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی