جهان؛ افزایش گرسنگی در جهان و تأثیر آن بر زنان و دختران

طبق آخرین گزارش سازمان کمک به گرسنگان جهان، بیش از ۷۳۳ میلیون نفر در سراسر دنیا با کمبود شدید غذا دست و پنجه نرم می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که تلاش‌های جهانی برای ریشه‌کنی گرسنگی تاکنون نتیجه‌ی مطلوبی نداشته است.

5782957431960225824

بە گزارش کولبرنیوز، سازمان “کمک به گرسنگی در جهان” در جدیدترین گزارش خود زنگ خطر را برای افزایش گرسنگی در جهان به صدا درآورده است. طبق این گزارش، علی‌رغم تلاش‌های جهانی، همچنان ۷۳۳ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‌برند. این در حالی است که پیشرفت در زمینه کاهش گرسنگی به کندی صورت می‌گیرد و در برخی مناطق حتی رو به وخامت گذاشته است.

یکی از یافته‌های مهم این گزارش، تأثیر نامتناسب گرسنگی بر زنان و دختران است. مطالعات نشان می‌دهد که زنان به دلیل نابرابری‌های جنسیتی، دسترسی کمتری به منابع غذایی و خدمات بهداشتی دارند و در نتیجه بیشتر در معرض خطر سوء‌تغذیه و گرسنگی قرار می‌گیرند. این وضعیت در مناطقی که با تغییرات اقلیمی و درگیری‌های مسلحانه دست و پنجه نرم می‌کنند، وخیم‌تر است.
عوامل متعددی در افزایش گرسنگی جهانی نقش دارند. درگیری‌های مسلحانه، تغییرات اقلیمی، بدهی‌های سنگین کشورهای در حال توسعه و نابرابری‌های اقتصادی از جمله مهم‌ترین این عوامل هستند. این عوامل در کنار هم، امنیت غذایی میلیون‌ها نفر را به خطر انداخته و توانایی آن‌ها برای مقابله با شوک‌های اقتصادی و طبیعی را کاهش داده‌اند.

کشورهای جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا به عنوان مناطقی با بالاترین نرخ گرسنگی معرفی شده‌اند. همچنین، وضعیت گرسنگی در کشورهایی مانند بروندی، یمن، ماداگاسکار، سومالی، سودان جنوبی و چاد به عنوان “بسیار جدی” و در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، سوریه، هند و چندین کشور آفریقایی به عنوان “جدی” طبقه‌بندی شده است.

سازمان “کمک به گرسنگی در جهان” بر اهمیت برابری جنسیتی در مبارزه با گرسنگی تأکید کرده و خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر دولت‌ها در زمینه بهداشت، آموزش و توسعه مناطق روستایی شده است. به گفته این سازمان، فراهم کردن دسترسی بهتر زنان به منابع و تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش گرسنگی داشته باشد.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ زخمی شدن یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف رانندگی

پ اکتبر 10 , 2024
بر اثر تصادف رانندگی یک دستگاه خودرو سوختبر در شهرستان سراوان، یک سوختبر بلوچ زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک دستگاه تویوتا وانت سوختبر با یک تانکر در محور کوهک به سراوان، یک سوختبر بلوچ زخمی شد.تا […]
photo 2024 10 10 14 45 09

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی